Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 kan noen fortelle meg hva den føleren er til? (H) på bilde er til en 318is m42 var ute å prøvde å finne ut hvorfor bilen jager på Tomgang osv! og hvorfor den slurer så veldig. så kom jeg over denne her og den satt ikke helt på plass! merka at den sluttet å jage på tomgang. men det kan være tilfeldig da det bare skjer av å til! men noen som vet? er det bare en Olje føler \varme føler eller noe viktig noe?
Patrick B Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Begynner motoren å gå ugjevnt på kaldt eller varm motor`? Har hatt samme problemet på gamlebilen min. Det er helt sikkert enten lamdasonden`eller LMM
Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 har byttet lambdasonden! LMM Tomgangsregulatoren hjalp ikke" er værst på kalt motor ja
Michael Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Snodig, finner bare at det er en TEMPERATURE SENSOR på ETK, den andre vet jeg er vanntemp.
Patrick B Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 har byttet lambdasonden! LMM Tomgangsregulatoren hjalp ikke"er værst på kalt motor ja Så har du prøvd LMM (luftmengdemåler) også`? Tomgangsmotoren prøvde jeg også å bytte på min, men det hjalp ikke. Trodde faktisk bilen skulle være verst på varm motor. Det var ihvertfall min. Men høres ut som lamda`en måler feil blanding, altså muligens falskluft noen steder? Kan være rustet hull med eksosanlegget/grenrøret. Eller det kan være hull/sprekker i belgen med LMM/innsuget.
Michael Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Min hadde en liten lekkasje mellom grenrør og eksosanlegget slik at lamdan fikk helt feil måling, jagga sinnsykt på tommgang. Tetta det og alt var bra.
Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 har byttet lambdasonden! LMM Tomgangsregulatoren hjalp ikke"er værst på kalt motor ja Så har du prøvd LMM (luftmengdemåler) også`? Tomgangsmotoren prøvde jeg også å bytte på min, men det hjalp ikke. Trodde faktisk bilen skulle være verst på varm motor. Det var ihvertfall min. Men høres ut som lamda`en måler feil blanding, altså muligens falskluft noen steder? Kan være rustet hull med eksosanlegget/grenrøret. Eller det kan være hull/sprekker i belgen med LMM/innsuget. har skjekket det meste og er ikke rust på eksos annlegget! så jeg vet ikke rett å slett belgen er fin suger ikke falsk luft har gått over hele shiten! men tror det er en coil som kutter! får det virker som at av å til sviver den bare på 3 syl! og derfor spytter den bens i eksosen og det smeller! noen ide om det?
Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 Min hadde en liten lekkasje mellom grenrør og eksosanlegget slik at lamdan fikk helt feil måling, jagga sinnsykt på tommgang. Tetta det og alt var bra. hmm det kan jo være en mulighet. men det burde vel ikke ha noe med at den slurer så?
Patrick B Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Min hadde en liten lekkasje mellom grenrør og eksosanlegget slik at lamdan fikk helt feil måling, jagga sinnsykt på tommgang. Tetta det og alt var bra. hmm det kan jo være en mulighet. men det burde vel ikke ha noe med at den slurer så? Jo det kan det, men vist du har skiftet lamda, og den fortsatt er dårlig, så har nok den lamda`en du byttet blitt sotet eller brent. Ta den på en diagnosetest, og det står helt sikkert at det er feil med lamda.
Dirty Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 prøvde uten lambda og ble ikke noe bedre :S han 1 til lambda jeg kan prøve med før jeg tar diagnose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå