Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

135.gif

kan noen fortelle meg hva den føleren er til? (H) på bilde

er til en 318is m42 var ute å prøvde å finne ut hvorfor bilen jager på Tomgang osv! og hvorfor den slurer så veldig. så kom jeg over denne her og den satt ikke helt på plass! merka at den sluttet å jage på tomgang. men det kan være tilfeldig da det bare skjer av å til!

men noen som vet? er det bare en Olje føler \varme føler eller noe viktig noe?

Skrevet
har byttet lambdasonden! LMM Tomgangsregulatoren hjalp ikke"

er værst på kalt motor ja

Så har du prøvd LMM (luftmengdemåler) også`? Tomgangsmotoren prøvde jeg også å bytte på min, men det hjalp ikke. Trodde faktisk bilen skulle være verst på varm motor. Det var ihvertfall min. Men høres ut som lamda`en måler feil blanding, altså muligens falskluft noen steder? Kan være rustet hull med eksosanlegget/grenrøret. Eller det kan være hull/sprekker i belgen med LMM/innsuget.

Skrevet

Min hadde en liten lekkasje mellom grenrør og eksosanlegget slik at lamdan fikk helt feil måling, jagga sinnsykt på tommgang. Tetta det og alt var bra.

Skrevet
har byttet lambdasonden! LMM Tomgangsregulatoren hjalp ikke"

er værst på kalt motor ja

Så har du prøvd LMM (luftmengdemåler) også`? Tomgangsmotoren prøvde jeg også å bytte på min, men det hjalp ikke. Trodde faktisk bilen skulle være verst på varm motor. Det var ihvertfall min. Men høres ut som lamda`en måler feil blanding, altså muligens falskluft noen steder? Kan være rustet hull med eksosanlegget/grenrøret. Eller det kan være hull/sprekker i belgen med LMM/innsuget.

har skjekket det meste og er ikke rust på eksos annlegget! så jeg vet ikke rett å slett belgen er fin suger ikke falsk luft har gått over hele shiten!

men tror det er en coil som kutter! får det virker som at av å til sviver den bare på 3 syl! og derfor spytter den bens i eksosen og det smeller! noen ide om det?

Skrevet
Min hadde en liten lekkasje mellom grenrør og eksosanlegget slik at lamdan fikk helt feil måling, jagga sinnsykt på tommgang. Tetta det og alt var bra.

hmm det kan jo være en mulighet. men det burde vel ikke ha noe med at den slurer så?

Skrevet

hmm det kan jo være en mulighet. men det burde vel ikke ha noe med at den slurer så?

Jo det kan det, men vist du har skiftet lamda, og den fortsatt er dårlig, så har nok den lamda`en du byttet blitt sotet eller brent. Ta den på en diagnosetest, og det står helt sikkert at det er feil med lamda.

Skrevet

prøvde uten lambda og ble ikke noe bedre :S

han 1 til lambda jeg kan prøve med før jeg tar diagnose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...