Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, da har fattern bestilt og KJØPT deler fra BMW :P han nekta uorginale deler.. uansett, han ville betale alt, så da er det ikke no stress.. får bare håpe jeg klarer med han og sette på dette selv, burde vel ikke være store jobben?

Skrevet

Super URL =---))))

Men;

3. Break the two 19mm nut on the ball joint and on the bushing side.

4. Use a pickle fork (actually works fine) to remove the ball joint or a tie-rod puller (much better).

5. Undo the 22mm nut and bolt attaching the control arm to the frame. Remove the control arm.

If the ball joint is turning while removing the nut, use a good pair of vice grip to hold the ball joint.

Hva menes sånn korrekt? vet det står jo der, men er litt vanskelig siden det er engelsk :P

Skrevet

De mener du skal løsne kulen først, som regel sitter den så godt at det ikke er noe problem å skru av mutter (altså at bolten på kulen ikke roterer).

Gjør den det må du låse den med noe, ala gaffel (eller annet passende for å få kulen i spenn (har du luftverktøy er hele greia gjort på noen minutter).

For å få av kula må du gjerne bruke kuleleddavdrager(lettest) eller hammer.

Med hammer slår du ikke på bolten,men på siden av innfesting.

Løsna ytterst er det bare å skru løs den innerste gjennomgående bolten...

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjøpte mine bærearmer på Auto-Trio i Caspar Storms vei på Alnabru. Dette er Lemförder deler av nøyaktig samme kvalitet som hos BMW. Det er faktisk samme delen bare med BMW logo+dele# filt bort.

Dette er riktignok noen år siden. Husker ikke helt hva jeg ga for de, mener det var rundt 1000 pr. stykk ellernosånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...