Ronny_I Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Hei Se på bildet å det forklarer hva jeg er ute etter bilde her Trenger navn på den reimen som er under viftereimen Skal bytte viftereim, å dermed må denne reimen av, å da har jeg blitt fortalt at det er like greit å bytte den og når man først er igang. Så, noen som vet hva denne heter?? Venter spent på svar
Ronny_I Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 Takk for raskt svar Men, har sett på hjemmesiden til mekonomen, å klarte ikke å finne noe der. Å hjemmesiden til Norbil var heller ikke til stor hjelp. Men er det virkelig vits å bytte denne hver gang man bytter viftereim? (er litt grønn på motormekking)
RSK Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Joda det lønne seg!men vis servoreima ser bra ut alltså ikke sprukken el tynnslitt så kan du jo la være..Det e jo opp til deg:-)e jo bare ett øyeblikk å bytte den...E jo bare ta nr på reima og dra til mekanomen så finn du jo den:-)
Ronny_I Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 Ah, takk skal du ha Servoreima ser mye bedre ut enn viftereima, men om den ikke koster mye er det jo nesten ''dumt'' å ikke gjøre det. Får vell se om man finner det nummeret å lete vidre. Takk for hjelpen sålangt RSK
RSK Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Ingen problem kan du takke det her forumet...Ja servoreima koste jo ikke mange kronan så e det jo godt å ha det bytta...så slepp den å ryke....
BoSJo Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 (Veit ikke hvem motor type du har) Hvad med register reimen??? Er ikke noen dum ide hvis du allikavel skal bytte den snart å ta den med, med en gang. Du må demonter alt for å bytte den...så er det jo lige greit å gå endda et hak lengere ind
Ronny_I Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Hva vil isåfall konsekvensene være om servo-reimen ryker? Noe alvorlig for motoren eller bare det at servoen slutter å fungere? Pr dags dato vet jeg ikke når det ble skiftet register-rem sist, men det vet norbil (jeg å når jeg har ringt dem ) Edit: Har aldri vært byttet motor på bilen, så det må være det som er vanlig på en 318iA 92 mod (E36), hva det er må du ikke spørre meg om.
oddis Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Du burde bytte reg reima fortere en svint! Hvis du har M40 motor (noe 92 318iA mod E36 skal ha) burde du kjappe deg, fordi den har et intervall på 40 000km. Jeg har selv rasa reima mi, og aldri mer! Da er det bare å kaste motoren, altfor dyrt å koste på.
Ronny_I Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Du burde bytte reg reima fortere en svint! Hvis du har M40 motor (noe 92 318iA mod E36 skal ha) burde du kjappe deg, fordi den har et intervall på 40 000km. Jeg har selv rasa reima mi, og aldri mer! Da er det bare å kaste motoren, altfor dyrt å koste på. Greit det at motorn fyker til H****** om reg-reima ryker. Det jeg spurte om var om det var farlig for motoren om SERVO-reima røyk?
Dirty Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 er ikke farlig om Servo reima ryker! du mister bare servoen
Ronny_I Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Ok Skal bytte viftereima idag, håper at den hællvettes hylelyden forsvinner
BoSJo Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Greit det at motorn fyker til H****** om reg-reima ryker. Og så bekymre du deg om en reim til servoen
Ronny_I Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Skrevet Januar 5, 2007 Hehe, er som sagt ikke særlig flink til å skru på motor osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå