Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
og tomgangen ujevn. Leser om lambda, LMM og gass-spjeld sensoren. Er det gasspjeldsensor på E36 318i?isåfall hvor sitter den?

Gasspjeldsensoren sitter på gasspjeldhuset.. Er vel den eneste sensoren som sitter der som er strømstyrt tror jeg.. Men symptomene tyder på at lambda er gåren, kobl den fra og se om den går bedre da..

Skrevet

fant ut at den trakk falskluft på den slangen som går inn på luftmanifolden fra tomgangsventilen. Tettet det, og da gikk forbruket litt ned, men fremdeles 1 liter på forsiktig langkjøring på motorvei..Og potta bak blir veldig varm, det lukter svidd katalysator.. Har sjekket LMM, motoren stopper nesten når jeg drar ut pluggen på den..

• 1 month later...
Skrevet

Har samme problem.

Bilen min vil nesten ikke gå på tomgang, detter ned på 200rpm for så å sprette opp til 1200 igjen, gang på gang..

Samme om bilen er kald eller varm.

har renset tomgangsventilen og sjekket evt vakumlekasjer og slikt.

Hvis jeg drar ut den elektriske kontakten til tomgangsventilen blir turtallet på tomgang bedre, står gjevnt på ca 1100rpm + at bilen går MYE bedre enn den har gjort før, bruker også dobbelt så mye bensin med kontakten av.

Setter jeg i kontakten blir turtallet ugjevnt, får normalt bensinforbruk, og går mye dårligere.

Blir ikke klok på elektronikken på "nye" biler.

Må vel dra til merkeversted å få de til å kjøre en computer-diagnostikk på bilen.

Skrevet

har nettop kjøpt meg en E36 320. syns bensinforbruket ligger litt høyt i forhold til forventet. No har eg ikkje målt antall km på tanken, men eg går ut i fra at den som viser liter pr 100 km viser noenlunde riktig. på flat mark i femte viser den ca 0.85 når eg holder jevn fart i 80. Den har jevn og fin tomgang og fusker ikke. Lukter litt svidd katt men eg aner ikke...

Skrevet

Tempsensor til innsprøytningen kan være gåen. Da tror motoren den er kald hele tiden. Går an og ohme den for og se at verdiene er riktig.

Skrevet

Skal prøve å sjekke den sensoren hvis eg finner den. Vil eg ikke finne ut om blanding er feil hvis eg får tatt en avgassmåling?

flater eg pedalen i 80 på 5gir går den opp i nesten 2.3.... er jo vant til en 318is så... Trodde egentlig ikke det var så stor forskjell på forbruket. Grett nok at det er 2 sylindere ekstra men slagvolum og effekt er jo nesten lik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...