mbrothe Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Ser at mange selger 70 og 100 watt H7-pærer. Tåler BMWs lykter sterkere pærer enn standard, eller risikerer jeg å brenne kabler eller reflektor? Hadde ikke gjort noe med litt ekstra lys på snøløse sorte høstkvelder. (vet at gunnars xenon-kit er godt alternativ, men det sier ikke lommeboka ja til, nå rett etter jul.. hehe)
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Har kjørt med 100w pære i fjernlyset på alle e36ene jeg har hatt Lyktene har ikke tatt skade av de, men jeg blender alltid ned vist jeg står i ro. Eneste problemet er vell egentlig att det ikke er lov
Dannis Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 tar kanskje ikke skade med en gang, men reflektor svekkes mye fortere enn normalt.
R Andersen Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Tror heller ikke det kan være så bra for reflekoren i lengden. Det er også forbudt å bruke sterkere pærer.
lagrinn Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 når jeg kjøpte dette til en bil jeg hadde fikk jeg beskjed om og ikke bruke dem når jeg sto stille eller om det var sommer, sikkert pga varme, jeg trur dette går helt bra gjorde det hos meg i allefall
Arimanni Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Eg har høyrt at reflektoren teke skade og at det kan bli farleg varmt.
haavard Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 55w på nærlys, thats the law. Finnes pærer som lyser sterkere på samma effektforbruk.
Dannis Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 xenon feks, bruker bare halve watt styrken men da også ulovlig me mindre du har automatisk nivåregulering på lyktene og lyktespylere
lagrinn Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 må man ha lyktespylere? det har ikke jeg, og ikke er dem elektriskjusterbare heller, men trur det går veldig i gleden i forhold til og ikke se noen ting på nedsaltette veier midt på natta må huske at visse regler her i livet går ann og tøye litt da, trur ikke forskjelden er så stor på nærlys, mener dem jeg hadde var 60w jeg, også 100w på fjernlys, som sagt, jeg trur ikke dette er noe problem sånn egentlig.
Champ Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 på min bil er det innerste "glasset" nermerst pære faktisk i plast og ikke i glass , dette er blitt brunt i midten pga varme fra pærene, jeg har ikke byttet noen pærer på bilen så enten tåler de ikke det som skal være over tid , eller så har forrige eier hatt for sterke pærer. tenkte å bytte til superblue pærer som vistnok ikke skal bli så varme har jeg hørt
Amzoch Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Ang krav på lyktespylere og automatisk nivåregulering gjelder vell hovedsaklig kun ved xenon på nærlys. Fjernlys har vell ikke denne regeln. Er jo ikke lyktespylere og slikt på extramonterte xenon lys (1000meter)
mbrothe Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Skrevet Januar 4, 2007 Hva er det med lyktespyleren da? Hvorfor må man ha det for å ha xenon? Det er det på min, men egenlig hadde jeg tenkt å fjærne de..
lagrinn Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 jeg har exenon på nærlys og ingen lyktespylere, har ikke hatt noe problem med det enda, så jeg gir nå bare gass
Dannis Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Hva er det med lyktespyleren da? Hvorfor må man ha det for å ha xenon? Det er det på min, men egenlig hadde jeg tenkt å fjærne de.. nå skal jeg ikke si noe helt sikkert, men jeg ser ikke bort ifra at skittne lykter ødelegger lysbrytningen i glasset og dermed kan blende møtende trafikk. pluss at xenon ikke utvikler varme så er jo greit å ha spylere for å få unna snø og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå