Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite problem med vann under takluken på min 99modell 523. Er veldig merkelig, fordi det er bare vått under selve takluken og ikke i "drenerings rennene"eller ka jeg skal kalle de. Det er stoffet under takluken som er fuktig. Ikke stoffet i selve kupeen men mellom takluken og kupetaket... Hvor kan dette komme fra? pakningen på takluken som er gåen? går denne ann å skifte eller må hele takluken byttes? håper noen har peiling eller har hatt samme problem.. på forhånd takk

Skrevet

Pakningen kan du få kjøpt løst hos merkeforhandler, hadde en bil inne på NAF-test før jeg kjøpte den, og etter det ble pakningen skiftet av selger før jeg overtok den, vet dessverre ikke hvor mye den koster.

Skrevet

kan være dreneringshullene dine er tette.. vet ikkje kor dreneringen ender på din bil men finner du ut av det kan du prøve å dytte en trekkefjær ( sånn elektriker sak) igjennom å skubbe vekk drit og sjit som tetter

Skrevet

takk for svar! har leitet etter de hullene, men finner de ikke! men ligger ikke noe serlig vann der, er bare stoffet som takluken er kledd med som er fuktig/klissvåt... skjønner ikke hvordan dette kan gå til.. er ikke vått inn i kupeen

Skrevet

Sannsynligvis pakning/lim rundt frontrute hvor det møtes på midten (oversiden), hvis det er i fremkant av takluke....

Kan være mikroskopiske åpninger som trekker vann ned.

Fikser det med feks sort RTV.

Skrevet

Hadde en værre sjau med touringen (dobbel luke...) sjekket pakninger,silikonerte/smurte,staket opp drenering,blåste med trykkluft osv...

Ble fuktig til meg bare enkelte ganger, og nå har det vært bra lenge.

Men i forrigårs natt sluddet det og da var det likedan...

Så jeg opp med takluke sjekket pakninger og drenering og hele greia igjen.

Men så ser jeg at helt i overkant på frontruten, hvor klipset sitter, er det en bitteliten åpning i pakningen til siden for klipset.

Bittelitt RTV og i orden, og så ser det bedre ut også...

• 4 years later...
Skrevet
det er faktisk ikke usansynelig nei! er mest i fremkant men også litt i bakkant.. takk for tipset

Gammel tråd dette, men fant du utav problemet?

Sliter med det samme på min E39. Kun trekket som sitter på selve takluka som blir vått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...