Jump to content

clutch slurer på 4. og 5. gir e28 524 td.Råd ønskes.

Recommended Posts

Posted

Ja,nå har jeg tunet opp litt trykk på bilen,men nå slurer den driten på 4. og 5. gir.

Prata med gammel eier som sa at det hadde sprukket en diesel retur for en tid tilbake som muligens hadde sølet litt på clutch.Han kunne også opplyse om at clutchen ikke var veldig gammel(2-3 år),og at den har gått i langkjøring.

Vil det hjelpe noe med det gode gammle cola trikset her,eller er det noe annet som funker bra som kan spare med for å måtte ta ut kassa?

Posted

det høres ut som clutchen er sliten. begynner å slure på de høyeste gira.eller så er ikke clutchen dimensjonert for det momentet du fikk når du skrudde opp ladetrykket..

Posted

Men en clutch skal vel tåle mer enn 2-3år?

Etter hva jeg vet,så har ikke denne bilen blitt brukt så hardt heller(forrige eier har nok leketøy).

Han har brukt den som arbeids bil.

Og litt diesel på clutch vil vel gjøre at den blir litt glatt.Skal sjekke opp om trykkplata ble skiftet sammen med clutchen.

Posted

mener på at det er clutchen som er gåen jeg men det kan nå også vare slik du sier da. Det er flere m5`er her på bygda å de fleste bruker opp et clutchsett på ett år :D . Men si fra hvis du finner ut noe av det da.