sindre Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Har gledet meg til å sette på skilt på E21 maskina, men etter en prat med forsikrings selskapet blir nok ikke det med det første. IF har visst ikke 30 år som veterangrense, min bil som er 1977 modell kan ikke få veteranforsikring før 2008 fikk jeg til svar. Underlig aldergrense å sette, 31 år. Vurderer å ringe dem i morgen og snakke med noen andre for å høre om de sier det samme for jeg synes det hørtes rart. Beste tipset jeg fikk var at hvis jeg meldte meg inn i Amcar Norge kunne jeg kanskje få veteran forsikring fordi jeg var medlem der. Men hva i alle dager skal jeg være med i Amcar Norge for? HAr ikke så mye der å gjøre med BMW´en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Skal vel være 30 år vel. Er også en del opplysninger og bilder av bilen de må ha(ihvertfall gjensidige). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Det kommer vel ann på når i 1977 din bil ble registrert? Er den reg 1. gang des 1977 så er den veteran desember 2007. Kanskje din er en 77 mod reg i 78? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2007 Trodde det var 30 år jeg også. Men hun jeg pratet med satt og trykket på pcen i 10 min før hun sa bilen ikke var gammel nok og at jeg måtte vente et år før jeg kunne få forsikring. De skal få alt av informasjon de vil ha og de kan få alt av bilder de vil ha også for bilen er orginal (alt utenom ene sikkerhetsbelte). Ringer dem på nytt i morgen, hvis ikke får jeg bytte selskap bare. Noen som vet om det er fast pris på veteranbiler eller varierer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Mener å huske at det var fastpris på veteran forsikring.485kr eller noe,og kjørelengde på 2000km. Hvis det er en 77modell,så er bilen 1 år i 1978,og en bil blir veteran da den er 30år,så den må hu lenger utpå landet med.Du får håpe du får snakket med en annen saksbehandler som har litt mer peiling neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Tror de går ut fra registreringsdato. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lfossheim Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 NB: Det er registreringsdatoen de gaar ut etter. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg har en GT 500 som er registrert i April 1976 og fikk ikke registrert den som VETERAN av biltilsynet 1 Januar 2006. Jeg maatte vente til April. Er din bil imidlertid registrert av biltilsynet som veteran maa vel forsikring selvskapet foelge biltilsynet..... Lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2007 Har snakket med biltilsynet, de sier det er veteran og jeg bare trenger forsikring så får jeg skilt. Bilen er første gangsregistrert i 77, husker ikke helt hvilken mnd. Tror det er september. Veldig upraktisk at de går etter hvilken mnd den er første gangs registrert. Biltilsynet jobber med det året den blir 30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Du får heller ikke automatisk forsikring selv om bilen din er over 30 år gammel. Bilens stand må være over et bestemt nivå i tillegg, og dette må dokumenteres med bilder. Kjenner en kar som prøvde å registerere en rustolk av en gammel Volvo, det gikk ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2007 Den har knapt vært vinterkjørt siden ny, gått 135 000 og er ganske så strøken. Så ser ikke for meg noe særlig problem å få den forsikret. Er jo ikke så mange orginale E21 igjen i landet eller andre land for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muska Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Så lenge bilen din er registrert i 77 er den 30 år gammel. Registrerte en E21 316 76 mod i høst uten problemer. om du skulle trenge mer hjelp så send en pm til meg med nr ditt så skal jeg se hva jeg får gjort. Har drevet med bil i snart 25 år Mvh Muska Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2007 Snakket med IF igjen idag, så da ble det ordning. 950 kr endte det på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muska Skrevet Januar 5, 2007 Share Skrevet Januar 5, 2007 Grattis Håper vi ser deg på BMW treff til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2007 Takker og bukker, og takk for tilbudet om hjelp. Har aldri kommet meg på treff enda desverre så det er vel på tide snart. For se om jeg kommer meg på 02/classic treff til BMWCCN, 02/classic var ikke så fornøyde med å ta inn E21 i varmen fikk jeg på følelsen av. Men det har kanskje endret seg i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andymac Skrevet Januar 5, 2007 Share Skrevet Januar 5, 2007 Har merket selv at det kan være vanskelig å få veteranforsikret en bil. Har en '68 Amazon, som er så og si original. Men, det er byttet motor i den, og da ble det vanskelig. Selv om det er byttet til en annen Amazon-motor! Men det ble årnings til slutt, heldigvis. Og nå betaler jeg bare 485 kr i forsikring Var også innom tanken på å melde meg inn i AmCar-klubben for å få forsikret den gjennom dem, men det gjelder kun for amerikanske biler, så det gikk dårlig. Men gjennom dem får man forsikret bilene selv om de ikke er originale, og faktisk også nyere biler, såkalte "entusiastbiler", for en billig penge. Det er ingen mulighet til å få igang en sånn avtale gjennom BMWCCN eller noe da? Ikke at jeg er medlem der ennå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå