Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til hvordan jeg skal bytte motoren, noen som vet om en DIY eller no? Hvis ikke setter jeg pris på bilder om noen har :)

Skrevet

Nå har ikke jeg noe godt bilde av den delen av motorrommet, men kan da prøve å forklare så godt jeg kan fordet.

bimmers.jpg

Det første du gjør er å fjerne begge viskerarmene. Deretter fjerner du dekslene som er under der, de sitter fast med klips som bare er å dra opp. De kan sitte litt, så ikke lek schwarzenegger sånn at du voldtar klipsene helt:) På hver av soklene som står opp er det 2 store tynne mutre, ikke skru dem løs ennå.

Nå går du i motorrommet og fjerner det gitteret som er merka med prikk nr2 på bilde. Mener det bare er hekta over kanten der, så det er enkelt å fjerne. Deretter fjerner du den kassen som er under gitteret (prikk nr3 på bilde), og da ser du rett inn i varmeapparatvifta og vindusviskermekanismen (til høyre inni der)

Når du skal ha ut vindusviskermekanismen, så må du klemme den kabelføringa som går bak motoren der, mest mulig mot motoren for å få plass (måtte ihvertfall det på min 325), og da må du kanskje koble fra pluggen til hjernen, som sitter bak dekslet som er merket nr1 på bildet. Mulig det er mye bedre plass hos deg da.

Nå plukker du ut høyre filter til varmeapparatvifta (1 skru, veldig enkelt), tror ikke det går uten å ta det av. Deretter finner du det staget som går mellom karosseriet og vindusviskermekanismen - skru løs dette - 2 skruer, men j****g trangt. Nå kan du strekke hånda inn og koble fra strømpluggen til viskermotoren.

Så skrur du løs de 2 mutrene som står på soklene til viskerarmene - vannpumpetang er velegna til dette.

Nå banker du bare ned soklene slik at hele mekanismen løsner, og så er det bare å lirke den ut for å skifte motor. Montering gjør du motsatt vei.

Håper du skjønner hvordan.. Lykke til:)

Skrevet

Forresten, er du 100% sikker på at det er viskermotoren som er ødelagt?

Hvis du tar bilder av det jeg forklarte her, mens du holder på, så går det jo an å lage en DIY og få lagt på forumet her. Jeg hadde ikke kamera selv da jeg gjorde dette.

Skrevet

Ja, jeg skal ta bilder osv. Blir en drøy uke til jeg skal fikse det, må få den nye motoren fra høggeren. Det er noe i motoren fikk jeg høre av en mekaniker ja. Kan hjelpe å smøre opp igjen noe i motoren, men jeg kjøper like gjerne en ny. Den bråker som fy, og går viskerene går saktere enn normalt.

Skrevet

Jeg glemte å si hjertelig takk i farten gaultier;) Leste skikkelig nå, og det høres ut som det ikke skal være så alt for problematisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...