Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?motorbytte eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et håp om å få 520`n 88modelen på veien igjen! :D

Den er ny lakka og litt stæsja opp svart skinn og svart bil og greier.Meget fin bil som bare står i garasjen nå på 18 asa felger.....hmm...er for dumt at den bare står der,har så lyst til å bruke den!Nå om dagen kjører jeg rundt i min andre Bmw93mod 520i helt orginal bil,kjedelig bil.Selges så fort jeg får 88`n til å fungere!

Men for noen md siden da jeg stoppet bilen for å gå inn på bensin stasjon for å handle og etter færdig handel skulle starte opp bilen ble det jævli rar lyd og meget dårlig drag.Tok av toppdeksle og der så jeg 2 stk ventilløftere knekkt som lå løs!Æsjjj. :(

Hva skal jeg gjøre?bytte de og satse på at resten av motoren er bra?eller bytte motor?er det mye jobb å skifte de 2 løfterene?

Og eventuellt er det mye jeg må gjøre for å få inn i en 24v?kanskje det hadde vært like lurt!?Sitter her og lurer jeg da...har ikke skifta ventilløftere før men må jeg så må jeg men kunne tenke meg å bytta motoren da det er noe jeg kan.

Og et lite annet spørsmål!Blir det noe mer futt i bilen med kn-filter eller er det bare lyd det er snakk om!?Tenkte jeg skulle sette på kn på den 93mod jeg nå bruker til dagli!

Håper på noen greie svar om hva jeg bør gjøre!

Skrevet

Du har nok en reg reim som har tatt kvelden, og du kan regne med at det er mer som har tatt kvelden i toppen enn bare 2 løftere, garantert noen ventiler og... Og ja, det blir en del jobb.. Så hadde jeg vært deg ville jeg heller satse på å få tak i en M50 motor, eller en M20-b25 å btta hele driten.

Men hvis den 93 modellen din er bra ellers. Hvorfor vurderer du ikke heller å bygge opp den med alt stashet fra 88 modellen? :P Der har du jo M50 motoren og, som det er litt mer drag i... Men det har du sikkert tenkt på allerede.

Skrevet

tror jeg også hadde flytta over alt stasje fra 93'n

men da må kanskje utvendig stasj lakkes om.. så da er jo muligeten som toro sier å hente m50'en og putte i 88'n

da vil du jo og ha alt som trengs for å få det til å fungere i motsetning til om du kjøper en separat m50.

men jeg vil anta at generelt (siden den er nyere) så er vel 93 modelln i bedre stand såfremst den er tatt vare på. den er jo tross alt 5 år yngre

Skrevet

Den 88`modellen har jeg arve etter lillebroren min som omkom i en bil ulykke 19-10-2005.Han ble kun 18 år.Så det er litt spesiellt med den bilen,den skal settes helt istand.Den var ny lakkert den helgen min bror omkom men han kom aldri så langt at han fikk henta den ut av lakkboksen!

Han hadde store planer for den her bilen,så jeg skal prøve å fullføre det!Da jeg dro å hentet bilen fungerte den bra,gikk fint osv men etter stoppen på bensinstasjonen skjedde det noe rart med motoren som beskrevet lenger oppe.Så nå har bilen stått lenge i garasjen,jeg må prøve å få den ut på veien nå.

Men angånde motoren,viss det bare er 2 ventilløftere som har gått!?Går det greit å skifte de fort?bilen går pent pr i dag etter at jeg tok ut de bitene av de 2 ventilløfterene som lå løst!Den drar bare dårlig og går på 5 men ok lyd!

Når det gjelder 93modellen så skal den selges etterhvert.

Skrevet

Eg må bare si at det e hvirkelig bra gjordt av deg og ta vare på din avdøde bror sin bil:-)Den må du ik selle:-)

Skrevet

Her er et par bilder av bilen,viss jeg forstår meg på hvordan jeg skal få de ut her!?

x1pgg9emswql8bny6amwmmnbm2.th.jpg x1pgg9emswql8bny6amwmmnwh0.th.jpg x1pgg9emswql8bny6amwmmnei1.jpg x1pgg9emswql8bny6amwmmnea4.jpg

Slenger med et bilde av en 318 jeg hadde for et par md siden.....nesten litt kul den :Dx1pgg9emswql8bny6amwmmnsi9.th.jpg

+ et bilde av bilen jeg bruker dagli nå!blbmw001ts7.th.jpg

Her er bilde av bilen til broren min som han brukte ulykkes kvelden da han omkom! 318is 94mod

i41951457284174tf8.th.jpg

Tenkte jeg skulle hive ut et bilde av bilcrossbilen min,en Bmw 323 men finner ingen bilde!Så det så!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...