Gå til innhold

Noen med kompressor her som vil dele erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver seriøst å vurdere å anskaffe meg en ESS kompressor. Er et par ting jeg lurer på.

1: Gikk det greit å montere selv?? Jeg er vanlig hobbymekaniker som stopper på det nivået med å justere ventiler, men ville aldri overhalt en motor eller gearkasse selv. Har tid, interesse og garasje( og en nummer to bil). Er jo litt gøy å gjøre det selv vil jeg tro.

2: Støy? Har lest noe om irriterende støy, er det et problem hvis man er motivert for litt power?

3: Forbruk? Hvor mye omtrent stiger forbruket i praksis? Snakker ikke om drømmeforhold som en tom landevei i Finnmark, men i trafikk rundt Oslo liksom. 20% påslag? Får vel ikke 100 hester gratis.

4: Er det verd det? Gir det såpass mye mer kjøreglede at det er verd utgifter og bivirkninger?

5: Og et dumt spørsmål til slutt :oops: , men er det en pop-off ventil på kompressorer? Er jo herlig den lyden på turbo-motorer.

Skrevet

Er vel stort sett sentrifugal presser som ess bruker,og disse er støysvake,og har litt mer turbo(ketchup) effekt.

Over lading har to funksjoner,1:mer krefter på mindre motor,og/eller 2:drivstoff-økonomi.

Bolt-on-kit er vel så det passer for din kunnskap skulle jeg tro.

Pop-off er mulig,men er ikke helt sikker på om du får den turbo pop-off lyden.Men en dump-lyd vil du jo få.Pop-off vil jeg tro at ikke følger med i et sånt kit.

Og er det verdt det?Hvor glad er du i en bil som kicker ass big-time?

Skrevet

Slik jeg har forstått det så trenger man ikke være noen proff mekaniker for å få til et slikt kit. Virker som om vi kanskje er på høvelig samme nivå, og jeg tar sikte på å montere et slikt kit på min bil nå til våren. Alt er handla inn og ligger klart i boden, men tenkte jeg skulle vente til snøen(som ikke har kommet enda) forsvinner :P

Var noen som sa til meg at dysene kunne være det som var mest plunder å bytte ut...?

Skrevet

Har lest at du skal montere det på en annen tråd, lurte på hvordan det gikk med prosjektet ditt. Send meg en PM når du er ferdig, gidder du det?? Passer det med intercooler når man har xi?? hørte det ikke var plass. Mye betalte du forresten??

Skrevet

Jeg kjøpte kitet brukt hos Nensin her på forumet, og fikk en bra pris hos han, men det koster vel over 40k nytt?

Man kan vist ikke ha intyercooler på xi. Mulig kan kan bygge om litt å få det til å passe, men i utgangspunktet ikke....

Starter en egen tråd om prosjektet med bilder osv når jeg går i gang, man kan jo gi deg et lite hint når den tid kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...