Gå til innhold

Startproblem E21 82mod

Bjørn B
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg har et problem med min E21. Jeg får ikke start på den.

Det begynte plutselig en dag, og siden har den ikke villet starte. Den starter etter en god del kjining i omtrent 1-2 sec, så dør den. Den dør samtidig med at jeg slipper tenningen, vet ikke om det er tilfeldig eller hva det er...

Har skiftet:

Tennplugger, Luftfilter, Bensinpumpe, Bensinfilter og ingen av delene har hjulpet.

Det er snakk om en E21 323 fra 1982, da altså med motronic tror jeg..

Takk for alle tips og råd.

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert være den, i likhet med en del andre komponenter som spiller ett og annet puss på disse motorene. Men hva som med størst sannsynlighet er årsaken til problemet hos deg nå, det overlater jeg til andre med å svare på :)

Hadde en del problemer med min forrige jeg også, som jeg aldri fant ut av.

Mange bytter enten hele innsprøytningssystemet, eller bytter motor. (Til nyere) Rett og slett for å slippe unna alt dilleriet man kan ha med K-jetronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha nevnt det. Ta av fordelerlokket og spray 5-56 i det. Dette gjorde jeg på min første 323, som jeg hadde litt problemer med. Er hvertfall verdt ett forsøk.

Det kan også være pluggledninger, fordelerlokk, rotor, varmkjøringregulator, morken gummibelg på innsuget, morkne vakumslanger, det er noe tull med også....og helt sikkert andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som el.delen bakpå tenningslåsen kan ofte ses ved smeltet isolasjon på ledningene, eller relet til bensinpumpe prøv med en jumpe ledning. Mener og huske at K-jetronic har formotstand på coilen som også kan ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpen går, det vet jeg. Men en snakket om at den kanskje kuttet litt etterhvert. Hvordan kan jeg koble opp slik at jeg styrer pumpen, og at den går hele tiden? Har noen et oversiktsbilde over sikringsboksen og kan vise meg akkurat hva som er reelet til pumpen?

Mvh Bjørn Boge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...