Bjørn B Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Heisann.. Jeg har et problem med min E21. Jeg får ikke start på den. Det begynte plutselig en dag, og siden har den ikke villet starte. Den starter etter en god del kjining i omtrent 1-2 sec, så dør den. Den dør samtidig med at jeg slipper tenningen, vet ikke om det er tilfeldig eller hva det er... Har skiftet: Tennplugger, Luftfilter, Bensinpumpe, Bensinfilter og ingen av delene har hjulpet. Det er snakk om en E21 323 fra 1982, da altså med motronic tror jeg.. Takk for alle tips og råd. Mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birger Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Kan det være luftmassemåleren som er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2007 Har du noe tips til hvordan jeg skal sjekke den da? Burde den ikke da bare gått i nødmodus eller noe, men hvertfall startet? Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 En 82 modell E21 323 har vel K-jetronic og ikke Motronic, hvis jeg ikke tar helt feil. Den har "luftmengdemåler", og ikke "luftmassemåler". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2007 K-jetronic klinger bedre ja.. My bad, beklager... Kan mengde måleren fremdeles være problemet? Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Det kan sikkert være den, i likhet med en del andre komponenter som spiller ett og annet puss på disse motorene. Men hva som med størst sannsynlighet er årsaken til problemet hos deg nå, det overlater jeg til andre med å svare på Hadde en del problemer med min forrige jeg også, som jeg aldri fant ut av. Mange bytter enten hele innsprøytningssystemet, eller bytter motor. (Til nyere) Rett og slett for å slippe unna alt dilleriet man kan ha med K-jetronic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Bare for å ha nevnt det. Ta av fordelerlokket og spray 5-56 i det. Dette gjorde jeg på min første 323, som jeg hadde litt problemer med. Er hvertfall verdt ett forsøk. Det kan også være pluggledninger, fordelerlokk, rotor, varmkjøringregulator, morken gummibelg på innsuget, morkne vakumslanger, det er noe tull med også....og helt sikkert andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Høres ut som el.delen bakpå tenningslåsen kan ofte ses ved smeltet isolasjon på ledningene, eller relet til bensinpumpe prøv med en jumpe ledning. Mener og huske at K-jetronic har formotstand på coilen som også kan ryke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2007 Hvor ligger reelet til bensinpumpen? Noen som vet det? Mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28turbo Skrevet Januar 8, 2007 Share Skrevet Januar 8, 2007 Relèet er plassert ved sikringsboksen... prøv å skift relèt. eller koble direktestrømm på pumpa. starter den da, ligger muligens feilen der ett sted. styrestrømmen til relèet kan være problemet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2007 Pumpen går, det vet jeg. Men en snakket om at den kanskje kuttet litt etterhvert. Hvordan kan jeg koble opp slik at jeg styrer pumpen, og at den går hele tiden? Har noen et oversiktsbilde over sikringsboksen og kan vise meg akkurat hva som er reelet til pumpen? Mvh Bjørn Boge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2007 Ingen som vet? Frister ikke å stå uten i snø/sludd å skru nå.... Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2007 Fant ut av det. Sikring som var gåen. Har sjekket over flere ganger tidligere, men bruddet var så knept at det var nesten ikke der.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå