Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann..

Jeg har et problem med min E21. Jeg får ikke start på den.

Det begynte plutselig en dag, og siden har den ikke villet starte. Den starter etter en god del kjining i omtrent 1-2 sec, så dør den. Den dør samtidig med at jeg slipper tenningen, vet ikke om det er tilfeldig eller hva det er...

Har skiftet:

Tennplugger, Luftfilter, Bensinpumpe, Bensinfilter og ingen av delene har hjulpet.

Det er snakk om en E21 323 fra 1982, da altså med motronic tror jeg..

Takk for alle tips og råd.

Mvh Bjørn

Posted

En 82 modell E21 323 har vel K-jetronic og ikke Motronic, hvis jeg ikke tar helt feil.

Den har "luftmengdemåler", og ikke "luftmassemåler".

Posted

Det kan sikkert være den, i likhet med en del andre komponenter som spiller ett og annet puss på disse motorene. Men hva som med størst sannsynlighet er årsaken til problemet hos deg nå, det overlater jeg til andre med å svare på :)

Hadde en del problemer med min forrige jeg også, som jeg aldri fant ut av.

Mange bytter enten hele innsprøytningssystemet, eller bytter motor. (Til nyere) Rett og slett for å slippe unna alt dilleriet man kan ha med K-jetronic.

Posted

Bare for å ha nevnt det. Ta av fordelerlokket og spray 5-56 i det. Dette gjorde jeg på min første 323, som jeg hadde litt problemer med. Er hvertfall verdt ett forsøk.

Det kan også være pluggledninger, fordelerlokk, rotor, varmkjøringregulator, morken gummibelg på innsuget, morkne vakumslanger, det er noe tull med også....og helt sikkert andre ting.

Posted

Høres ut som el.delen bakpå tenningslåsen kan ofte ses ved smeltet isolasjon på ledningene, eller relet til bensinpumpe prøv med en jumpe ledning. Mener og huske at K-jetronic har formotstand på coilen som også kan ryke.

Posted

Relèet er plassert ved sikringsboksen... prøv å skift relèt. eller koble direktestrømm på pumpa. starter den da, ligger muligens feilen der ett sted. styrestrømmen til relèet kan være problemet....

Posted

Pumpen går, det vet jeg. Men en snakket om at den kanskje kuttet litt etterhvert. Hvordan kan jeg koble opp slik at jeg styrer pumpen, og at den går hele tiden? Har noen et oversiktsbilde over sikringsboksen og kan vise meg akkurat hva som er reelet til pumpen?

Mvh Bjørn Boge

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...