e30 tic Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 er 4000kr dyrt for komplett ferdig bygd og nytt sprut til 6'ern min?(nyeste typen) trenger jo også en del nye deler i den forbindelse da. er i tenke boksen hehe
oddis Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Megasquirt er noe av det billigste som finnes! Men engner seg mest i budsjett-bygg sammenheng. Når du tenker deg at Haltech og Autronic sprut koster 10-20 lapper nytt. Så ja, MS er billig! Det er faktisk en god del som får det til å funke bra på BMW turbo her i områder
e30 tic Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Skrevet Januar 6, 2007 Megasquirt er noe av det billigste som finnes! Men engner seg mest i budsjett-bygg sammenheng.Når du tenker deg at Haltech og Autronic sprut koster 10-20 lapper nytt. Så ja, MS er billig! Det er faktisk en god del som får det til å funke bra på BMW turbo her i områder han eg lurer på å kjøpe fra holder til kort vei fra meg ser du...har satt opp en del biler med ms me kunder som er godt fornøyde. han forhandler jo haltech også, men var ganske ivrig etter å selge meg ms hehe.. som han sa var jo mye av grunnen til at folk ikke fikk ms til å virke pga de har lodda de selv og "lager" feil underveis. vi får se hva tiden bringer.
turbo_fever Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Unnskylld for OT, men du trur ikke den kammeraten hadde greid og laga ett oppset på ms til en e30 318i med m40 motor?? Sett på ms, og det virker som att det begyner og bli bra og avansert det nå.
BMWe30 Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Er intressert i megasquirt til 6ern min jeg å. Hvet du om han har å selge flere?
e30 tic Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Skrevet Januar 7, 2007 er ikke en kompis da ganske.. han har et firma på si, driver veldig mye med vag produkt, men selvsagt også andre merker. har vert veldi behjelpsom med meg vertall. her er en link: http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_article&articles_category_id=109
e28turbo Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Kan dette også være ett alternativ..?? http://new.gasolin.no/index.php?main_pa ... 3f5421e473 Har hørt att KMS skal være ett meget bra produkt.. Samt att leverandøren har ferdiglagde oppsett for mange tusen forskjellige motorvarianter, og er behjelpelige med problemløsning. Jeg skal ihvertfall kjøpe...
Oxyopia Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Har du hørt om VEMS? Datasprut i prisklassen 12-13k (inkl alle sensorer, ledningsnett, koblinger osv), som inneholder både bredbåndslambda og eksostemp. Støtter 60-2 tenning. Dette skal jeg bestille i løpet av våren-sommeren.
mEhE Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 du for da haltech e6x til 12-13k også.. men dette er pris uten bredbåndslambda da,så sånn sett er Vems billig Vems bruker vel samme softwaren som Megasquirt om jeg ikke tar feil? for min del går jeg for haltech,synes softwaren ser mye mer oversiktelig og grei ut i forhold til megasqurt sin. selv om det ikke er jeg som skal mappe sprutet så er det jo litt greit og kunne justere litt i ettertid. desutten så er det vist nok vanskelig og få til MSD-dis 4 tenning på megasquirt men dette fungerer knall på haltechen.. er det firma i norge som mapper megasqiurt\vems eller?
e30 tic Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Skrevet Januar 8, 2007 du for da haltech e6x til 12-13k også..men dette er pris uten bredbåndslambda da,så sånn sett er Vems billig Vems bruker vel samme softwaren som Megasquirt om jeg ikke tar feil? for min del går jeg for haltech,synes softwaren ser mye mer oversiktelig og grei ut i forhold til megasqurt sin.selv om det ikke er jeg som skal mappe sprutet så er det jo litt greit og kunne justere litt i ettertid. er det firma i norge som mapper megasqiurt\vems eller? om dette blir aktuelt for meg kommer eg til å benytte meg av ms og av han som eg har linket til lengre oppe...han justerer også ja regner med han bruker lambda med data logging og g-tech på samme måte som da han justerte mine 2x40 dcoe på golfen lambda mest sannsynlig med loggong blir montert i min bil uansett! kjekt å ha også for andre biler i fremtiden vettu
Gjest Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 du for da haltech e6x til 12-13k også..men dette er pris uten bredbåndslambda da,så sånn sett er Vems billig Vems bruker vel samme softwaren som Megasquirt om jeg ikke tar feil? for min del går jeg for haltech,synes softwaren ser mye mer oversiktelig og grei ut i forhold til megasqurt sin. selv om det ikke er jeg som skal mappe sprutet så er det jo litt greit og kunne justere litt i ettertid. desutten så er det vist nok vanskelig og få til MSD-dis 4 tenning på megasquirt men dette fungerer knall på haltechen.. er det firma i norge som mapper megasqiurt\vems eller? Vet du hvor om det er noen på sørlandet som tar seg av justering av Haltech? Har du kjøpt sprut?
mEhE Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 har ikke fått kjøpt haltech sprutet enda..har prioritert understell og har fått lagt av penger til maskinering av blokk og topp..men e6x blir kjøpt inn. en ting er sikkert turbomotor koster penger og tar lang tid.. kansje autoteknikk i kristiansand har erfaringer med haltech?? om du ikke allerede har vært innom og hørt? solgte ikke du e6k`en?
Gjest Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 har ikke fått kjøpt haltech sprutet enda..har prioritert understell og har fått lagt av penger til maskinering av blokk og topp..men e6x blir kjøpt inn.en ting er sikkert turbomotor koster penger og tar lang tid.. kansje autoteknikk i kristiansand har erfaringer med haltech?? om du ikke allerede har vært innom og hørt? solgte ikke du e6k`en? Har tenkt på Autoteknikk ja,har ikke hørt med de. Jo.E6k er solgt. Har et nytt E6x liggende Har vært hos EBB med topp og div. Sveist kjølekanaler,portet,justert forbrenningskammer osv. Men har litt lysst på S50 nå.
ehrnst Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Kjører MS på bilen min, men jeg skal ikke si for mye før jeg har startet bilen. Men min bruker det orginale ledningsnettet ved at MS er koblet på kontaktrekka fra den orginale hjernen på bilen. Det eneste jeg trengte var å koble IAT på ledningene som orginalt går til LMM samt hente minus på coil iom jeg skal kjøre med låst fordeler inntill videre. Samt spleise meg inn på en plussledning som orginalt gikk til hjernen. Det som kanskje i større grad er viktig ved bruk av MS er å lese dokumentasjonen nøye, om du vet hvor mange kubikk bilen din har samt antall sylindere, størrelse på dyser etc skal du klare å bruke det. Uansett må man på rulle for å få ting optimalt men MS har også funksjon for autotune noe som gir deg et godt inntrykk av hvordan ting er satt opp, benytter du det har du hvertfall et map du kan bygge vidre på. Ang tuning som er jeg overbevist om at folk med god kjennskap til motorstyring sjenerelt også vil klare å tune en bil med megasquirt oppsett. Det er ikke så mye som skiller det fra de kommersielle sprutene. Spørsmålet er bare å finne de som gidder å utvide kompetansenivået sitt når markedet er mindre www.megaaquirt.info bilde med org.hjerne til høyre: I bil:
mEhE Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Har tenkt på Autoteknikk ja,har ikke hørt med de. Jo.E6k er solgt. Har et nytt E6x liggende Har vært hos EBB med topp og div. Sveist kjølekanaler,portet,justert forbrenningskammer osv. Men har litt lysst på S50 nå. samme som jeg skal..snakket med EBB før sommeferien men da hadde han ikke tid..prøvde å få tak i han i dag også,men er vist en travel mann.. s50 hørtes skjekt ut.. bare si fra om du vil selge e6x`en din men har ikke rå til dette enda bare som det er sagt.er dyrt nok og få maskinert blokk og topp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå