RuJu Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 HEI Er innkalt på sesjon den 9 februar. Det jeg lurer på er hva jeg skal velge? Hæren? Luftforsvaret? eller sjøforsvaret? Er vanskelig som faen ! Derfor lurte jeg på om dere kunne fortelle litt om deres erfaringer? Både positive og negative Har tenkt på om jeg skal snike meg unna. men er jo veldig gode muligheter til utdanning i militæret. Mvh Ruben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 denne tråden blir sikkert stengt, så da får du fortsette i tulletråden:) Sist jeg var i millitsen fikk jeg utsettelse 3mnd. det er nå 1 år siden. Vanskelig å planlegge fremtid med milliteret er det ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2007 faen la den inn feil plass. my bad. gård et ikkje å flytte den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 www.milforum.net Ellers vil jeg anbefale deg GSV, gå for grensejeger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 ville ikke prøvd å slippe unnna om jeg var deg.forsvaret er en fin erfaring å ha med seg,og i disse tider bra å ha på CV`en ,siden det er så mange som lurer seg unna. alle som har hvert i millitæret vil vel påstå at sin tjeneste var best. Selv vaar jeg i sjøfosvaret.var på rekruttleir på madla utafor stavanger.derfra søkte jeg meg inn i ubåtvåpenet. så var det til Haakonsvern i bergen på ubåt skole i 5 uker. så ble jeg plassert ombord på KNM Utvær som Navigasjonsassistent. vi var på mangen interesamme "eventyr" . først var vi 1 mnd i Skottland,og etter jul reiste vi till Middelhavet på oppdrag"Active Endeavour" på NATO oppdrag.og var der i 5 mnd mens det var krig i irak. Millitæret er ikke noe vanskeligere enn noen vanli videregående skole,så er ingenting å kvi seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Var på sesjon for ca to måneder siden, regn med mye venting. Ta med en bok, blad eller noe annet. Det jeg valgte var MP og hundetjenesten i sjøforsvaret. Har ikke noe særlig lyst til å komme langt nord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Var på sesjon for ca to måneder siden, regn med mye venting. Ta med en bok, blad eller noe annet. Det jeg valgte var MP og hundetjenesten i sjøforsvaret. Har ikke noe særlig lyst til å komme langt nord. Skal du på ordentlig vinterøvelse så må du nok langt nord alikavel Men det er fint i nord kan bli jævli kaldt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2007 Bor jo utfor harstad. tenker på om jeg burde være nært heim plassen min eller komme meg langt unna? kan ikke fære i sjøforsvaret. blir så sjøsyk, i tillegg liker jeg ikke å få vann i nesen. Lurte på brannvakt i luft forsvaret? er jo snart ferdig med skole og klar for lærlingtid. kan man ta det i militæret? bilmekaniker, eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 hold deg unna nordnorge! det gjør du ved å styre unna hæren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Jeg var i luftvern i Bodø, det var ganske grei tjeneste. Hadde en del felttjeneste uten at det ble spesielt fysisk hardt. Dessuten er Bodø en ganske grei by dersom du sammenligner med Setermoen og kirkenes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2007 Bor i nordnorge. så jeg burde komme sørover? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Ingen som har erfaringer med Ingeniørbataljonen vell??, har det som førstevalg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 ... kan bli jævli kaldt da Det er det jeg er redd for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2007 hehe. er ikke så kaldt. er vant med det. kjøre scooter er jo rått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2007 Ingeniørbataljonen? hve er det? hva gjør man dær? leste en som skrev hær på forumet at han hadde vært brannmann på en flyplass. og at det var sløvt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg