Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bil: 520i 1989mod m20b20

problemet er å få liv i motor/bil når det er kaldt eller at den har stått hele natta over eller lenge stille, men den starter som regel på 3,4 forsøk, kan da kjøre resten av dagen, eller til bilen bestemmer seg for å stoppe i et kryss etc (dersom bilen har stått parkert en stund og motor er kald/lunken)...

ofte får jeg også kjørt kansje en kilometer, så stopper den.

når jeg prøver å starte igjen kan den gå på svært lavt turtall, å så dør den ut. har ved flere anledninger måtte kjiinnet (forsøkt starte) til batteriet er tett på å gi opp, men da kommer den av seg selv, helt ut av det blå...

samtidig så kan bilen være helt ok andre dager... som alt skulle vær normalt...

noen som har erfart det samme og som har en pekepinne på hvor jeg skal begynne?

har foresten skiftet plugger og filter i oktober i fjord (altså 3mnd) (orginal deler)

har kontrollert bensin pumpa ved å ta av slangen å se at der kommer bensin, tilsynelatende ok.

skal prøve å få en diagnostikk time hos bmw i ålesund, men tror det er ganske fullt der for tiden...

takker for alle svar

Skrevet

Eg har akkurat det samme problemet på min E34, men sleppe heldigvis det der at når motoren først er starta/lunken så har eg ikkje noko problem med at den plutseleg finne på å stopppe.

Det eg har sjekka er:

* Luftfilter

* Bensinpumpe

* Bytta plugger

* Bensinfilter

* LMM

* Har til og med prøvd med ein anna

hjerne, fekk samme "resultatet".

* Tenninga

Det eg har ein liten mistanke om er at det er dysene. Har eit sett med dyse liggende, men må berre ha tid til å trykke dei inni. Men tvile litt på at det er det også :S

Gi meg ein lyd når du finne ut ke det er iallefall....

Skrevet

Dannis:

hva med lambdasonden? dersom det er det du mener med kaldstart? har den noe å si i denne situasjonen da? jobber ikke den bare i lag med luft styringa/mengdemåler for å få en fin blanding slik at eksos temp ikke blir for høye da? og at blandingsforholdet skal være så optimalt som mulig?

har en liten teori om at det eventuelt kan være en føler som er drita full... men må ta meg en tur under panseret i morra igjen å spekulere på det...

tomgangs styring? er ikke det hovedsaklig på forgasser motorer da? men hvor finner jeg denne på e-34 da i tillfellet?? (m20b20)

arimanni: skal sende det en post så fort jeg finner ut av svineriet! må si fra dersom du får testa dysene da:)

Skrevet

og med det samme: dersom det er fordeler eller tennplugg kabelene, hadde ikke da problemet vedvart, og bilen oppført seg merklig (effekt tap) og rykkninger hele tiden??

  • 2 weeks later...
Skrevet

den stopper ikke på tommgang, kun dersom bilen har stått lenge og er kald, men er lenge siden den har stoppet når jeg først har fått start..

men i det siste har jeg måttet holde full gass for å få start i det hele tatt, dersom bilen har stått over natten.

har fortsatt ikke funnet noe problem, har hatt bilen på diagnostikk tet også, og de fant heller ikke noe på denne:( begynner å bli ganske fortvila:(

takker for alle svar folkens:)

Skrevet

Ikke lett å svare! Men kontroller tempsensor til motorstyring, sitter på termostathuset og er blå. Ellers har jeg vært borti dårlig kontakt i stikket som går te fuel-railen. Bensinpumpa har også en tildens til å fuske!!!

Ville også sjekket kullstiften i fordelerlokket.

Lykke til!!

Skrevet

Hadde nesten samme feilen på min e34 .Feilen der var chipen i hjernen forgje eier hadde satt inn "trimchip" satt inn den org nå går den og starter som ei klokke.Sto jeg for lenge på tomgang og stoppet bilen og startet den etter et par minuter, gikk den og jaget på turtall kom ikke høyere enn 2000rpm før den kuttet..

Skrevet
Ikke lett å svare! Men kontroller tempsensor til motorstyring, sitter på termostathuset og er blå. Ellers har jeg vært borti dårlig kontakt i stikket som går te fuel-railen. Bensinpumpa har også en tildens til å fuske!!!

Ville også sjekket kullstiften i fordelerlokket.

Lykke til!!

noen som vet hvilke verdi jeg vil få når jeg ohmer denne når den er kald? og evt når den er varm`?

stikket som går til fuel-rail, altså trykk føler? har ikke tenkt på den i tilfelle :oops:

bensin pumpa er tilsynelatende ok, når jeg tar av slangen går den kontinuerlig...

kullstiften skal kontrolleres omgående:)

tusen takk for svar :D

Skrevet
Hadde nesten samme feilen på min e34 .Feilen der var chipen i hjernen forgje eier hadde satt inn "trimchip" satt inn den org nå går den og starter som ei klokke.Sto jeg for lenge på tomgang og stoppet bilen og startet den etter et par minuter, gikk den og jaget på turtall kom ikke høyere enn 2000rpm før den kuttet..

har ikke køddet med hjernen, klart det kan vær den, men håper på at det ikke er den, bilen virker jo ok etter at temp har kommet opp, har ikke problemer med at den stopper på tommgang lenger, kun i oppstartfasen når den er kald / over natta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...