ola82 Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Har en E46 328i touring. Noen som har noen erfaring med trimming av M52TU B28 motoren. Har lest en del rund om, og ser at det er mange som skifter til m50b25 innsug på m52 motorene. Men siden dette er en TU er det vel ikke samme greia. Er TU innsuget også strupet fra fabrikk? Noe å hente på å bytte til b30 innsug? Grenrør? Chiping? Noen innspill? Hva tåler automatkassa av trimming?
Captain Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 ola82 skrev: Har en E46 328i touring. Noen som har noen erfaring med trimming av M52TU B28 motoren. Har lest en del rund om, og ser at det er mange som skifter til m50b25 innsug på m52 motorene. Men siden dette er en TU er det vel ikke samme greia. Er TU innsuget også strupet fra fabrikk? Noe å hente på å bytte til b30 innsug? Grenrør? Chiping? Noen innspill? Hva tåler automatkassa av trimming? Det finnes vel M50TUB25 også? Ikke det at jeg aner om det passer eller ikke
Captain Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Patrick B skrev: Ër det ikke dobbel vanos? TU betyr? Såvidt meg bekjent står det for Technical Upgrade, men ser selvfølgelig ikke bort fra at det er noe på tysk heller...
B.E.E. Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 TU står for technical upgrade. M50TU-M50 med enkelvanos M52TU-M52 med dobbelvanos ...M50-M50TU-M52-M52TU-M54...
ola82 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Skrevet Januar 9, 2007 TÜ=Technische Überarbeitung Siterer en annen side: The M52 was an upgrade to the successful M50 engine. The M52 was produced in 2.0 (M52B20), 2.5 liter (M52B25) and 2.8 liter (M52B28) configurations. When the BMW E46 3 Series was launched in 1999, the M52TU engine was introduced in the E46 323i, E46 328i and the E39 528i models. The major changes in this Technical Update were the redesigned crankcase, modified pistons, Double VANOS for the camshaft drive, and Siemens MS42 DME system. Later, the E39 523i was introduced with the M52B25TU engine. Noen som vet noe mere om M52TU B28 motoren? Noen som har trimmet den?
cornelius Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 spurte de om det samme når jeg var på trondsen og kikket på den grønne som sto der oppe. fikk da vite at de ikke går og skifte innsuget på m52tu til et gammelt m50b25 innsug siden m52tu ikke var strupet på samme måte som på m52.. stikk innom trondsen og snakk med geir magne
Toro Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Hvordan kan jeg finne ut av om jeg har TU eller ikke? Og hvor ligger vanosen?
ola82 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Skrevet Januar 9, 2007 Jeg vet at det ikke går å bruke det gamle m50b25 innsuget på m52TU motoren. Men lurer på om det er noen andre tips og triks som man kan benytte seg av for å hente ut litt ekstra. Hvordan har andre modifisert denne motoren? Er det noe å hente på chiping? Geir Magne har god oversikt, ja.
Jan e34 Skrevet Januar 9, 2007 Skrevet Januar 9, 2007 Toro skrev: Hvordan kan jeg finne ut av om jeg har TU eller ikke?Og hvor ligger vanosen? Vanos er "klumpen" i fremkant av toppen. Den har alu farge på M50, og er svart på de to andre. Der ser du forskjellen. Enkel vanos, M50: Enkel vanos, M52: Dobbel vanos, M52TU:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå