Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en M50B20 stående. Denne har jeg misstanke om at toppakningen er røket på(har ikke hatt gidda og sjekket) Tikker også litt fra noen løftere..

Jeg har også bunndelen fra en M50B25 liggende, den har vel ligget åpen i 1år ca..

Det jeg ønsker nå er å bygge dette sammen til 1motor. Ut i fra at jeg vil skifte alt av pakninger og slikt så har jeg et budsjett på rundt 10-15k på resten av motoren..

Det jeg tenker på da er:

Bruke toppen fra B20 motoren, sette i kvassere kammer, porte denne, skifte løftere.

Bruke bunndelen fra B25 motoren. Holder det å hone denne og sette i nye stempelfører tror dere?(jeg har ikke sjekket tillstanden på denne)

Hvis dere hadde dette liggende, hva ville dere gjort og hva deler ville dere brukt? Så lenge jeg holder meg under ca 15k så kan jeg godt sette i større veiv, bore opp og skifte stempler og slikt.. Har sett litt på 89.4 veiva fra koed, men hvilke råder må jeg i så tilfelle bruke?

Trengs det så har jeg dyser, bensintrykksregulator, gasspjeld og innsug fra 2.5l liggende.. men har bare hjerne og lmm fra 2.0l.. Ellers er det grenrør og fullt effektanlegg.. Skal også chippes for å få høyere turtallsperre..

Hva mener dere jeg bør gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...