Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en m30b34 og en m106 som jeg lurer på å bruke i en banerigget e28. Men jeg er litt bekymret for hvordan M106 fungerer på bane. Det blir selvsagt manuell kasse. Jeg har såvidt prøvd den i bilen, men da var toppakningen gåen slik at jeg ikke fikk noe godt inntrykk av hvordan den egentlig var. Bare at det virket som om det tok evigheter å bygge opp turbotrykk i maskinen.

Derfor hadde det vært flott med litt inntrykk fra flere kanter.

Mvh

Rune

Skrevet

Med original ladetrykk vil du ikke få trykk før på rundt 3000 r/min, men med høyere trykk vil turboen begynne lade på rundt 2200 r/min. Har du enda fler oppgraderinger skal det være mulig å få turboen til å starte å lade v/ rundt 1800 r/min.

Bruker du diffen fra 745 på 2.93 vil du ha merkbart turbolag i bilen, men skal du ha manuell kasse er ikke dette noe problem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...