Gå til innhold

Er dette Xenon eller Bi-xenon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har montert originale BMW xenon lykter på bilen men det er fortsatt en kontakt som det ikke finns ledning til. Er dette for bi-xenon?

Nederst til venstre:

xenon3.jpg

Noen som vet?

-motom

Skrevet

bi-xenon betyr at det er xenon i både nær og fjernlys i samme pære.

og siden bmw har separate nær og fjernlys så er det nok ikke bi-xenon

Skrevet

nei, det er ikke høyderegulering. Den er koblet til allerede og fungerer som den skal.

I USA er det flere som har funnet ut hvordan bi-xenon lyktene kan ettermonteres selv om bilen ikke kom med det standard. Enten så må den kodes om eller så kan man lage en krets med et ekstra rele. Problemet er at de fleste bi-xenon lyktene jeg har funnet ser litt anderledes ut. Mulig de er nyere, eller omvendt. Disse har to plugger på tenneren/ballasten.

Har lett litt på eBay.de og der er lyktene jeg har omtalt som xenon og bi-xenon.

Mulig jeg må prøve meg fra litt...

Slike:

bixenon.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Ser du kor tid lyktene er produsert? Pleier å stå dato på delene. Har Xenon på nærlys på min 05/2001. Bi-Xenon var først tilgjengelig i 09/2001 på coupe'en. Er dette til sedan eller coupe? Har lyst å etter montere til Bi-xenon på min, men vist eg må byte ut heile lykta så er det like aktuelt.

Skrevet

Ser ut som det trengs en liten oppklaring her. forskjell på xenon og bi-xenon: f.eks E46 : standard xenon har en x-pære pr lykt for nærlys med asymetrisk lysbilde og en H7 pære for fjærnlys, alle 4 pærene lyser samtidig når fjærnlys slås på. Bi xenon har (les) en x-pære pr lykt med asymetrisk lysbilde og en H7 pære for fjærnlys, men bi-xenon lyktene har en klaff inni lykten som slås opp når fjærnlys tennes slik at hele reflektoren utnyttes til lysbilde. Dvs man får 4 fjærnlys isteden for 2. Håper dette var en enkel nok forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...