Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er interessert i alternativ til bremsekraftforsterker til prosjektet mitt.

Vurdere å kjøpe elektrisk vakuumpumpe fra ford *host, kremt*

Skal også passe og bygge om til samme systemet som E24 6-serie. Noen som har noe sånt?

Eventuelt andre som sliter med plass til bremsekraftforsterker som har tips?

Skrevet

Du finner samme bremsesystem på E28 også - fra 525 og opp. Jeg har kanskje et slikt komplett system liggende, men er ikke hjemme før februar...

Har du prøvd med den innretningen som E34 med V8 har med tanke på flytting av bremsekraftforsterkeren?

Skrevet

Jeg har en sånn bremse dart fra 745 som jeg skal ha i M3`en min men hvordan kobler jeg den opp?? Noen som veit av ett koblings skjema for no sånt? eller hvordan det funker?

Jeg har aldri sett en sånn dings i funksjon :? Og hvor setter jeg hovedsylinderen til bremsene når jeg tar bort bremsekraft forsterkeren. noen som har bilde ????

trenger Info!!! 8)

Skrevet
Jeg har en sånn bremse dart fra 745 som jeg skal ha i M3`en min men hvordan kobler jeg den opp?? Noen som veit av ett koblings skjema for no sånt? eller hvordan det funker?

Jeg har aldri sett en sånn dings i funksjon :? Og hvor setter jeg hovedsylinderen til bremsene når jeg tar bort bremsekraft forsterkeren. noen som har bilde ????

trenger Info!!! 8)

Hovedsyl. monteres på samme plass som før, du tar jo ikke bort bremsekraft forsterkern, bare monterer en som er "hydraulisk"....

Skrevet

Kan jeg montere sånn hydraboost sak fra 745 på min E36?

Funker det med den originale hovedsylinderen da?

Ingen som har gjort det som har et bilde da? Interessert i hvordan det ser ut da jeg ikke engang vet hvordan en sånn "hydroboost" sak ser ut.

Men er det noe jeg monterer mellom torpedoveggen og hovedsylinderen og jeg ordner med t-stykke fra servopumpen og tar ut trykk derifra eller?

Må vel ha en slags trykktank eller noe hvis motoren skulle dø eller servoreima ryke så jeg ikke mister all bremsekraft da vel?

Skrevet

Det enkleste er å få tak i et komplett kit fra E28, E24 eller E32. da følger alle nødvendige slanger, trykk kule osv med... Den store vakum bremskraft forsterkeren byttes ut med en som er servo hydraulisk som tar mye mindre plass, hovedbremsesyl. skrues fast i denne. Jeg gjorde dette på min E24 og det finker fint det.

Jeg har også kansje et sånt sett som mulig blir til overs...

Detter er det eneste bilde jeg har av en kraftforsterker, ganske dårlig men du ser vel omtrent hva det er....

bmw6354.jpg

Denne kommer fra E28.

Og her et utklipp fra ETK, her ser du mere av systemet, men mangler servopumpe og noen slanger til servopumpe og styresnekke...

hydr.jpg

Skrevet

Her er bilde av en servohydraulisk bremsekraftforsterker til 540 E34.

1099.gif

Men her er bilde av en vanlig bremsekraftforsterker til sammen bilen

1091.gif

Jeg tviler nå på de er utstyrt med begge deler..

Noen som vet mere?

Skrevet

Men er det noe jeg monterer mellom torpedoveggen og hovedsylinderen og jeg ordner med t-stykke fra servopumpen og tar ut trykk derifra eller?

Må vel ha en slags trykktank eller noe hvis motoren skulle dø eller servoreima ryke så jeg ikke mister all bremsekraft da vel?

. bremsene virker jo fordet om reima ryker bare og tråkke litt hardere :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...