k1t Skrevet Januar 10, 2007 Skrevet Januar 10, 2007 Noen her som har byttet reg kjede på e36 318 tds før? Tenker på om none har gjort det selv eller satt bilen på verksted for å få utført dette. Hva koster noe sånt på verksted, er dette noe man kan gjøre selv? Verkstedet sa det trengtes spesialverktøy, men ikke vet jeg.. takker for svar.
rams Skrevet Januar 10, 2007 Skrevet Januar 10, 2007 Aner ærlig talt ikke, men registerkjedet er ment å vare og skal derfor ikke være nødvendig å bytte, i motsetning til registerreim som MÅ byttes regelmessig
eriklepe Skrevet Januar 10, 2007 Skrevet Januar 10, 2007 Et verksted bruker nok 1 og 1/2 dag kanskje mindre på det. Delene er ikke så dyre. så da kommer det an på timepris.... Har verkstedet sagt at kjede er slakt?
k1t Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 Har hatt bilen inne på verksted nå grunnet at den er tungstartet. Det de har gjort nå er å overhale dieselpumpa pga lekkasje der( kostet meg 8000kr) MEN... Regkjedet var det litt slak i, ergo ble timing på kammen feil og den er fortsatt tungstartet, derfor skal reg kjedet byttes , hadde ikke begynt med dette hvis det ikke var noe problemer fordi.. fikk tlf fra Bmw nå, bare jobben kom på 14000, deler 2500.-, men skulle få 10% på hele jobben+dela hvis jeg kjøpte deler der) tenkte kanskje jeg skulle være lur å spare litt penger ved å kjøpe delene på koed, men er jo ikke delene som koster .. Så nå er jeg for å være ærlig DRIT LEI den helvetes bmw'en.. Noen som har noe forslag her på hva jeg skal gjøre?
andrem Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Finnes jo flere verksteder som kan bytte registerkjede hør deg rundt om evntuellt legge inn en tråd her på bimmers hvor du spør etter Noen som kann skifte dette for deg =) menn uannsett så burde det ikke koste deg mer enn ti laken og skifte den kjeda...
Jan e34 Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Ja, gjør det et annet sted enn hos BMW. De skal jo ha sinnsykt godt betalt for en jobb som blir gjort like bra hos et annet verksted. Hvor langt har bilen din gått? Jeg spør fordi jeg vurderer en slik bil.
Berre83 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Bytta alle pakningene inn til vannpumpa på is en min, måtte ha av registeret og da, Vi var 2 personer på den jobben, brukte ca 8-10 timer. Men det går jo selfølgelig noe kjappere på ett verksted der de har gjort det før. Men koster nok fort en 10 000kr det ja.
Bimern Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Gamblet på at det er en e36, dette gir deg en vis pekepinn på hvordan det gjøres EDIT: Retta skrivefeil
E36Cab1 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Har skifta på noen Mercer,da bruker en ei "tvinge",en klamring som en setter over kamhjulet. Deretter sliper en av en pinne i kjeden for å dele kjeden. Så fester du den nye kjeden på den gamle og drar motoren rundt slik at en får dratt igjennom den nye kjeden. Deretter klinker du kjeden sammen i endene. Men har motoren snurra endel kilometer skal en skifte alle dreva også,ellers blir det utslitt med en gang!
Bimmerlars Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Et verksted bruker nok 1 og 1/2 dag kanskje mindre på det. Delene er ikke så dyre. så da kommer det an på timepris....Har verkstedet sagt at kjede er slakt? Et verksted bruker ikke mange timer på en sånn jobb. 1 og en halv dag er garasjeskruing med støttebukker og lite verktøy..
ropa Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Et verksted bruker nok 1 og 1/2 dag kanskje mindre på det. Delene er ikke så dyre. så da kommer det an på timepris....Har verkstedet sagt at kjede er slakt? Så lang tid tar det neppe og vis det koster over 10 STORE, da må du jo ha vært på norges dyreste verksted!! Bytta vel og merke regreim på min e36 318i på et vanlig verksted, dem tok ca 2000kr, detta var i finland( i norge hadde det sikkert kosta meg nærmer 4000)
steinar84 Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Et verksted bruker nok 1 og 1/2 dag kanskje mindre på det. Delene er ikke så dyre. så da kommer det an på timepris....Har verkstedet sagt at kjede er slakt? Et verksted bruker ikke mange timer på en sånn jobb. 1 og en halv dag er garasjeskruing med støttebukker og lite verktøy.. d må være skiftenøkkel og biltema skrujærn
eriklepe Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Skal jo sies at det er på 325tds da. regnet med det var stort sett det samme på 318tds... Tidsperspektivet blir jo litt annerledes hvis to mekanikere skrur istedenfor en. Bytta vel og merke regreim på min e36 318i på et vanlig verksted, dem tok ca 2000kr, detta var i finland( i norge hadde det sikkert kosta meg nærmer 4000) du har fått med deg at dette gjelder bytte av KJEDE, og ikke reim ikke sant?
Bimmerlars Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Skal jo sies at det er på 325tds da. regnet med det var stort sett det samme på 318tds...Tidsperspektivet blir jo litt annerledes hvis to mekanikere skrur istedenfor en. Bytta vel og merke regreim på min e36 318i på et vanlig verksted, dem tok ca 2000kr, detta var i finland( i norge hadde det sikkert kosta meg nærmer 4000) du har fått med deg at dette gjelder bytte av KJEDE, og ikke reim ikke sant? Tvilsomt at to skrur på samme bil
eriklepe Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Skal jo sies at det er på 325tds da. regnet med det var stort sett det samme på 318tds...Tidsperspektivet blir jo litt annerledes hvis to mekanikere skrur istedenfor en. Bytta vel og merke regreim på min e36 318i på et vanlig verksted, dem tok ca 2000kr, detta var i finland( i norge hadde det sikkert kosta meg nærmer 4000) du har fått med deg at dette gjelder bytte av KJEDE, og ikke reim ikke sant? Tvilsomt at to skrur på samme bil fordi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå