Skautroll Skrevet Januar 10, 2007 Skrevet Januar 10, 2007 Jeg skal fyre bmw`n i helga tenkte jeg, men mangler et par ting. Jeg må sveise oljereturen til bunnpanna først, men lurte på om den kommer over oljenivået når jeg sveiser den på turbosiden siden den skrår så mye? Og Lamdasonden? Kan jeg sveise den fast helt oppe op downpipen, eller må den sitte under bilen? Tenkte på varme egentlig. Siste spørsmål er hvilke plugger jeg skal bruke? Fikk beskjed om å bruke kaldere plugger, men... Plugger har jeg like mye peiling på som de fleste damer i grunn:P
Skautroll Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Skrevet Januar 10, 2007 glemte å si at det er Org komp,saab t3 turbo og ic ekstrasprut og tenningsbakker. Og har fått med meg at det finnes superbra racingplugger, men det driter vi i. Vil bare vite hvor mye kaldere enn orginal?
Skautroll Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 veeel... nå vet jeg at det går med oljereturen, skrudde av bunnpanna, og fyllte oppi oljen igjen for å sjekke nivået, det var ca 3-4 cm. fra topp og ned til oljen men hva med det andre??
e30 tic Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 eg kan jo forsøke å svare på noe (for så å spør om noe) motoren din har sikkert bp6es plugger org, nå kan du sette i NGK bp7es plugger da di er kaldere... eg har satt min lambda akkurat der eksosen flater ut og går bakover, er jo flere som har den i dp slik at den står i motorrommet og, den skal vel peke mot eksos strømmen. noen spm: hvilken forsinker kjører du? hvor satt du trykk bryteren til denne, skal du ha standard "grunntenning" og la forsinkeren ordne resten? kjører du med el uten vakuum? fiser rundt med 0.4 i trykk eg nå med senka org tenning og tillegssprut
Skautroll Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 forsinkeren er den typen GIK selger. husker ikke hva den het. har ikke kommet trykkbryter til meg ennå, men skal montere den på innsuget, akkurat som mapsensoren til tillegsspruten, for det er etter spjellet trykket motoren får er, er teorien min da. Og planen er å ha standard grunntenning ja. er ikkenoe vits i å kødde med det når jeg har tenningsforskyveren. Lambdaen hadde det vært jævli enkelt å montere i motorrummet nemlig, men nå har jeg gjort så den sitter under bilen Litt redd for skader på den ogå igrunnen. Menne va mente du med å sette den mot eksosstrømmen? Jeg skal montere den 90grader inn i røret..
Skautroll Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 også har jeg plukket av vakumslangen til fordeleren ja.
e30 tic Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 også har jeg plukket av vakumslangen til fordeleren ja. har samme forsinkeren eg ja...ikke montert ennå. om du får bryter fra gikk så er det 1\8 bsp av alle ting:) kjører uten vakum eg og med noe senket tenning nå. ennå en god grunn til å holde seg unna dårlige veier:) knust lambda er kjedelig. vanskeli å forklare skrivende hehe, bare glem de..sikkert gode greier hehe
Skautroll Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 hva er motorreseptet ditt da? merket du stor forskjeld på trykkøkningen? Og var spruten vanskelig å judtere? Jævlig spent:P
e30 tic Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 hva er motorreseptet ditt da? merket du stor forskjeld på trykkøkningen?Og var spruten vanskelig å judtere? Jævlig spent:P har bygd helt ny motor eg..men haltech f5 en var justert av vs for mange år siden... 2.3l. porta amc topp(ny) arp, kkk26\27. turbonetics ext wg. stor ic maskinerte stempler og forbrenningskammer, 8.3:1 i komp.kort fortalt. tja..en standard 2.3 er jo hissig liksom, min er lat i starten nå med lav tenning og komp...men med turtall drar det greitt:) gammle motoren gikk på 1bar...skal opp ijenn på 0.8-9 etter innkjøring har bestilt datalogger med minne sammens med lambdaen så da får eg justert forsinker og sprut er planen.
Skautroll Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 Hehe:P Det er litt forskjell fra min og din motor da... Min er kunn åpnet i bunnen for å sveise oljeretur:P resten er 20 år gammalt, og skal dø en verdig død med 50-100 hk til under huven..
e30 tic Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Hehe:P Det er litt forskjell fra min og din motor da... Min er kunn åpnet i bunnen for å sveise oljeretur:P resten er 20 år gammalt, og skal dø en verdig død med 50-100 hk til under huven.. til felles har vi tillegssprut og forsinker og begge har fått spm hundre ganger: HVORFOR ikke datasprut!!! få på plass en lambda og begynn på helt lavt trykk og lav tenning..så er det vel bare å dra på hehe
Skautroll Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 hehe:P ikkesant... TIME VILL SHOW!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå