Gå til innhold

Bytte av motor i e30 touring, Fra M40B18 til ...noe større?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E30 Touring 91" som har en 1.8liter M40 , god motoren til bmw:P hehe

Hadde litt lyst til og sett inn en 320 motor i den. Noen som har erfaringer fra noen liknende? mye modifikasjoner i ledningsnettet? Regner såkalrt med jeg må bytte motorfester og slikt men er det utrolig mye jobb ?

Takker for alle relevante svar:)

Skrevet

Burde vell ikke være noe kjempeproblem det der 8) Bare sørg for å få med en motor med komplett ledningsnett og hjerne så er det vell nesten plugg and play vil jeg tro 8)

Sikkert en fordel å få med drivlinjen også hele veien til bakhjula, men det holder sikkert ei lita stund med orginal understellet også 8)

Mulig att det er noen ledninger som må konfigureres inn til bilen men det dreier seg om mellom 15 og 20 ledninger inn i en plugg og hvis du har koblingskjemaet til begge bilene den motoren kom fra og den som du har så burde det være ganske greit 8)

Skrevet

Jeg hadde ikke giddi å bytte fra M40B18 til M20B20, så bra er søren ikke B20n.

Faktum er at jeg har kjørt ifra alle E30 320r jeg har prøvd mot, med min gamle M40B18 maskin. Greit at M40 er drit, men da får man heller kaste inn noe 2,5L skal man først bytte.

Skrevet

Mulig att det er noen ledninger som må konfigureres inn til bilen men det dreier seg om mellom 15 og 20 ledninger inn i en plugg og hvis du har koblingskjemaet til begge bilene den motoren kom fra og den som du har så burde det være ganske greit 8)

kjøp en komplett 88 eller nyere motor da er det plug and pray :wink:

Skrevet

RTS: Så facelift elnettet passer på alle motorer som er montert i E30 facelift?

For jeg har en 88+ B25 stående. Den skal altså være bolt on i motorkontakt? :)

Skrevet

Faktum er at jeg har kjørt ifra alle E30 320r jeg har prøvd mot, med min gamle M40B18 maskin. Greit at M40 er drit, men da får man heller kaste inn noe 2,5L skal man først bytte.

det tror jeg er litt opp til sjaføren og :wink:

Skrevet

Har mest lyst til og sette inn en 2,5 liter, men greit nok m40en går greit, men er mere drag i 2 literen.

Når det gjelder understell på bilen min så har jeg mellomaksel og bakaksling fra en 2.5 liter med sperre så den tåler det nok :)

Skrevet

det tror jeg er litt opp til sjaføren og :wink:

Ja, men ikke rett fram.

og sjåførene i de respektive bilene har det ikke være mye å si på. Nytter ikke da motorene ikke orker mer, og M40 drar sakte men sikkert fra over enn viss hastighet (som ikke egner seg på trykk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...