Willersrud Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Skal bytte fjærer og dempere på min E30 Touring, som jeg har skjønt er touring spesiell der. Men er det mulig og bruke dempere og fjærer fra en e30 som ikke er touring, eller blir det helt feil da:P Kjøper vel antageligvis nytt. men lurter litt på dette, fordi hvis det passer så burde det ikke være noe i veie for det.. selv om det er touring! Vil jo helst ikke senke den. synes den er fin høyde sånn den er. man skal da på død og liv ikke senke alle bilder så et komlokk er en hindring mener nå jeg, setter komfort høyere en at det ser tøft ut.
Willersrud Posted January 15, 2007 Author Posted January 15, 2007 spør jeg dumt eller ingen som vet?hehe
tobben! Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Det er sikkert forskjell på fjærene og demperne fra touring til sedan ja, er hvertfall det til e36. Er ikke verre enn å se på delelisten til en nettbutikk, eller ringe å spørre da.
Willersrud Posted January 16, 2007 Author Posted January 16, 2007 Vet forsovidt delene er forskjellig delenr osv. men om hvor mye dette har og si for kjøring forøverig jeg lurer på
Sir Hofstad Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Tror det er viktigere med egenskaper på dempere og fjærer jeg, men må passe med innfesting osv. Altså: finner du dempere som ikke "hører" til touring av god kvalitet, men som passer, mener jeg det er greit.
bmwhans Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 de er nok forskjellige ja. etter det jeg vet. for alle steder man kjøper fjører så spør de om du har touring eller sedan. hvis du f eks bestiller fra mekonomen, så står det et touring alternativ og et sedan alternativ. så de er nok foskjellige. jeg tror de er litt annerledes i festene..
Willersrud Posted January 17, 2007 Author Posted January 17, 2007 Har dempere fra en annen e30 som er sedan. samma fester som på toruingen min, vertfall foran. Vet jo også forøverig det som blir sagt her at det er forskjellig når man bestiller. Lurte på om dette var kansje pga. laste evne på bilen og vekt eller slike ting.. Ender vel bare med at jeg prøver meg fram ved og bytte dempere og fjærer:P hehe
tobben! Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Ville ha tatt meg en telefon til noen som har skikkelig peiling først jeg da, så slipper du å gjør alt om igjen. Mulig det er bare jeg som er lat da men...
The_transporter Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 forran er det akkurat det samme,men bak så er det andre fester oppe i hjulbuen tror jeg...
Willersrud Posted January 17, 2007 Author Posted January 17, 2007 Det kan nok stemme Robert85, har ikke sjekket enda men hva er det man tar av bak for og komme til festene inne i bilen?
Recommended Posts