Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E34 er en nyere bil enn e23 som m106 745 turbo motoren kommer ifra. På alle e34 er det vel også katalysator, så hvis du skulle få dette godkjent må du overholde samme utslippskrav som e34 hadde med orginal motor. Jeg har en e24 med m106 motor. Funker rimelig greit + at det er noe som ikke alle har. E34 florer det jo av. Ikke noe problem å få denne motoren til å passe. Høyre motor feste må en lage selv da orginalfestet fra e24 kommer i veien for turboen. På e23 så sitter det lengre fremme, dette passer ikke overens med traversen i en e24. (snakker nå selvfølgelig om en e28 basert 6 serie). Intercooleren plasserte jeg bak høyre forlykt. Det er akkurat nok plass til denne der.

Bruker orginale trykkrør som jeg har kappet ned litt på lengden.

Når en kommer til girkasse og svinghjul så må dette stamme fra en bil med med to følere på svinghjulet. Dvs en e28 med motronic innsprøyting. e34 kasse og svinghjul vil ikke passe, da disse har pickupen fremme på svinghjulsdemperen. Da må en eventuelt kjøre datasprut.

Angående clutch står en fritt til å velge det som passer på et m30 svinghjul. PPF selger forsterkede cluther fra sachs. Disse takler opp til 800 nm. Verre er det vel med girkassen ved så høyt dreiemoment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...