2SloW4U Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Hallo der folkens, jeg har begynt på et lite prosjekt. Har en 318is 92mod cupe, så røyk motoren for meg. Da kjøpte jeg like greit en hel 328 97mod cupe , som jeg har tatt alt fra motor+bremser til hver eneste skrue og satt inn i min IS. Men har ikke prøvd å godkjenne den enda, er redd det ikke vil gå!!! har hørt at biltilsynet ikke er noe for ombygging av bmw. Er det noen andre som har noe erfaring med ombygging å godkjenning å sånt, trenger virkelig litt hjelp her!!!!!!!!!!!!!!! Tar imot alt av hjelp her!!
bård Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 du får jo bare skrive en søknad da, og hvis du har dokumentasjon på motor osvfra 328'n, regner med du har det hvis du kjøpte hel bil.. Så etter litt frem og tilbake burde du få den godkjent hvis du har byttet over alt som er nødvendig. Hvis ikke det går så får du heller ta deg en tur til tuv i tyskland, noe som sikkert vil koste en 15-20k. kan jo også høre med terjai i ss-performance, de kan være behjelpelig med tuv godkjenning. Lykke til:)
Mr_Sunde Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Skriv for all del ikke at bilen er ombygd når du søker. Du søker om tillatelse til å bygge om. Ergo så har du ikke begynt ombygging enda. Når du har fått tillatelse til dette så må du ordne deg delelister for både 318iS og 328i sånn at du kan dokumentere at alle deler som er forskjellige er byttet. Deretter får du et verksted til å skrive under på at alle delene er byttet. Etterpå så bestiller du time hos biltilsynet og får det godkjent der. Trenger ikke TÜV godkjenning på en slik ombygging.
andrem Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Bare for nysjerrighets skyld hvem kjøpte du bilen av =) har du bilder =)
bård Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 vet man ikke trenger tuv, men hvis det blir vanskelig hos trangsynet så er det en utvei, og bmw er ikke mest behjelpelige med å gå god for deler som er byttet osv, men det burde gå greit. men riktig som Mr_sunde sier, du må ikke finne på å si at ombyggingen allerede er gjort..
Spiritus Sancti Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 han har fått svar på åssen han skal gjøre det..
2SloW4U Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 takker for alt dere har bidratt med, håper bare på å få den godkjent så fort som mulig. men om noen vet noe mere så tar jeg gjerne imot mere info om dette ombygging styret og godkjenningen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå