Gå til innhold

Problemer med Tenningsmodul 1994 BMW320icab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nylig broderen sin 1994 320Cab(M52) med en motordefekt som burde la seg fikse...

Defekten var at den bare gikk på 5 sylindre,men går stabilt urent over hele registeret

Feilsøkte litt å fant fort ut at Coilen på syl4 var def (Smeltet/kortluttet spole) Skiftet ut denne med en som fungerte og skiftet plugg i samme sleng

Startet opp, men motor gikk fortsatt bare på 5syl. mistenker da at pga. kortslutning har tatt knekken på tenningsmodulen

Fikk ny tenningsmodul idag, og testet den, og med den tilkoblet ville ikke motor starte i det hele tatt (Sviver, men tenner ikke på noen syl)

Så da er mitt endelige spm.

Kan det være startsperren som lager krøll for den nye tenningsmodulen?

Evt. hvordan koble vekk denne?

MVH

Kristian

(Legger ved bilder av bilen forresten)

S5030621.jpg

DSC00759.jpg

Skrevet

Bestilte ifra GS bildeler, det skal være typen som passet m52 320, og som alle andre brukte deler de selger, skal denne være testet og i orden før den ble sendt, så jeg får gå ut ifra det ja

Skrevet

Snakket med GS bildeler idag, og de kunne informere at løsningen på problemet mitt var at jeg måtte levere bilen inn på et bmw verksted som kalibrerte den nye tenningsmodulen med startsperren min, da skulle alt være i orden;-)

Hvis noen lurte...

Skrevet

Litt O.T: er det 10" foran og bak på bilen? Ka dekkdim bruker du isåfall og hvordan er den å køyre med dette(retningsstabilitet/sporing etc)??

Sliter dekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...