Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å importere en e34 touring og bygge om den til varebil. Noen som vet om dette går lenger? Er vel noen nye regler med den såkalte "statskassa". Er E34 touring stor nok til å få plass til denne? Hva er eventuelt prisen på å få bygget om til varebil? Burde det gjøres i Tyskland eller når bilen kommer til Norge?

Mye spørsmål på en gang, men med såpass oppegående gjeng burde dette være barnemat! :D

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du tenkte på en bil som er ombygd i utlandet da? Er den ikke stor nok så er den vel ikke stor nok uansett om den er bygd om i Norge eller i utlandet? Helsikes norske importavgifter/regler altså..

Skrevet
2001 var vel siste året med sånne varebiler?

Idag må de være mye større. Typ nye Mercedes GL etc kan man få med grønne skilter.

Gamle sjefen kjøpte en 2003 mod Audi Allroad i 2003 og den fikk han på grønne skilter..

Skrevet

Ok.. Da virker det som dette blir vanskelig da.. :( Skal ikke kjøre opp en ny diskusjon om hvor vanskelig det er å være glad i bil i dette landet her, men blir så frustrert!! :twisted: Bilen jeg hadde tenkt på er denne eller andre liknende typer: http://www.autoscout24.se/swe/detail.asp?ts=3343623&id=74563049. Som varebil koster den 120000,- inn og som stasjonsvogn koster den 247000,-( :shock: ). Finnes jo billigere alternativer da selvsagt.. Da jeg skal begynne å bygge hus hadde det vært perfekt å hatt en sånn varebil egentlig!

Skrevet
2001 var vel siste året med sånne varebiler?

Idag må de være mye større. Typ nye Mercedes GL etc kan man få med grønne skilter.

Gamle sjefen kjøpte en 2003 mod Audi Allroad i 2003 og den fikk han på grønne skilter..

Er du sikker på at det er 2003modell? Aldri sett nyere enn 2001modell Allroad med grønne skilter.

Varebilklasse 2 opphørte 1. april 2001.

Søkte litt på finn nå. Fant ingen varebiler som var nyere enn 2001modell av type BMW st.vogn, Audi st.vogn, Mercedes st.vogn eller f.eks Volvo. Alle er ->2001modeller.

Etter 2001 er det kun kassebiler og Tahoo etc..

I 2004 opphørte også varebil klasse 1.

Skrevet

Bare i norge vi har varebil ja.. I alle andre land så er en stasjonsvogn en stasjonsvogn uansett om det er med bakseter eller ikke! Skal være enkelt dette her virker det som.. Går med mer penger på byråkrati enn de drar inn på avgifter snart. Får prøve å finne en fin 540 i Norge da! Bare få solgt gamlebilen først.. Denne her var da litt merkelig billig?:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9080804&sid=3aBgUFjsi834936&pos=2&tot=15

Skrevet
Bare i norge vi har varebil ja.. I alle andre land så er en stasjonsvogn en stasjonsvogn uansett om det er med bakseter eller ikke! Skal være enkelt dette her virker det som.. Går med mer penger på byråkrati enn de drar inn på avgifter snart. Får prøve å finne en fin 540 i Norge da! Bare få solgt gamlebilen først.. Denne her var da litt merkelig billig?:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9080804&sid=3aBgUFjsi834936&pos=2&tot=15

Er vanskelig å selge BMW med grønne skilt virker det som. De står lenge og må alltid bra ned i pris. Bilen har jo snart runda 200k også, men den ser veldig fin ut. Du får jo mye bil for penga!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...