iverseo Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Dette er en 320 E30, 88 mod. Har som sagt konstant strøm på B+, uansett om tenninga står på eller ikke. D+ er uten strøm hele tiden. Hva kan dette skyldes? Det jeg også lurer på er om kan jeg legge ei + ledning fra batteriet og til D+ for å kjøre 2 mil til verkstedet? Vil den da begynne å lade? Takker masse for alle svar, Ole wegard
Gjest Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Det skal jo være slik.(Strøm på B+) Har du sjekket børstene?
iverseo Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 Skal vel bare være strøm på B+ når tenninga slås på vel? Ellers tappes vel batteriet. Er det D+ som skal produsere til batteriet? Ble litt usikker nå, uansett så lader den ikke...
Gjest Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Det skal være konstant strøm på B+(Går kabel rett fra batteri og dit,via starteren.) D+ går til ladelampe.
E36Cab1 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 D+ er magnetiseringsstrømmen til dynamoen som den treng for å lade.Sjølve ladespenninga går via B+. Får ikkje dynamoen strøm på D+ lader den ikkje,delvis unntatt er 9 dioders dynamoer. Du kan legge ledning(med sikring) frå dynamoen(D+) til + på batteriet,men er ikkje sikkert den vil lade berre pga det. Kan være utslitte børster,i værste fall diodebrua eller rotor/stator. Er som oftest en bagatell,alså børster
iverseo Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 Har nå byttet 3 forskjellige børster/regulatorer, og en dynamo, men har fortsatt konstant strøm på B+ og overhodet ingenting på D+. Begynner å gå tom for ideer:( Er taknemlig for alle svar,
E36Cab1 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Sjekka ladelampe pæra? D+ går jo igjennom den
iverseo Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 Du mener altså at hvis lade lampa er gåen så vil jeg aldri få strøm på D+?
Bjørn 320 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Vil tru at det er magnetiseringen som har spenning heile tid. Dynamoen treng ein liten straum for å lage eit magnetfelt, som igjen lagar ein stor straum
E36Cab1 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Nope. Strømmen går fra batteri via tenning,ladelampe og til D+. Det er magnetiseringsspenninga. Det som skjer når du slår på tenninga er at den sender strøm til dynamoen og blir jorda igjennom den. Da lyser lampa. Når du da starter vil dynamoen begynne å produsere strøm som den sender tilbake fra D+,alså du får + spenning fra begge ender av ledningen. Da slutter ladelampa å lyse pga mangel på jord. Oki?
iverseo Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 Ja trur æ tok den, Jævla dritt Vurdere å spreng hele biln te H...
E36Cab1 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 hehe,en smule lei bilen din eller? hehe.....kan ta den gratis eg
iverseo Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 Nei da, er mitt lille vinter prosjekt det. Forhåpentligvis litt mere hk og moment enn 320.. Motoren skal rakt åt helvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå