mrb666 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Har en 98-modell E39 523 Touring. Hadde en liten lekkasje på noen o-ringer i kjølesystemet. Disse kjøpte jeg ny, og fikk et lokalt verksted til å bytte dem og samtidig lufte kjølesystemet. Da dette var ferdig hadde jeg varme i bilen, men den byttet på å varme førerplass og passasjerplass. Da det blåste varmt på førersiden blåste det kaldt på pass.siden og motsatt. Tenkte det kunne være mere luft igjen og kjørte bilen og motortemperaturen var normal. Stoppet og luftet litt på radiatorlufteskruen. Det putret litt, og så kom det ren væske ut av den (ikke mye) før jeg skrudde den tilbake. Etter en stund begynte det å blåse varmt på begge sider, men plutselig fyker motortempen opp på rødt. Jeg stoppet motoren momentant, og det boblet og dampet noe så voldsomt. Det kan ikke være at det er for lite frostvæske, for jeg stengte lufteskruen med det samme det kom væske ut av den. Noen som har opplevd lignende?
E36Cab1 Skrevet Januar 12, 2007 Skrevet Januar 12, 2007 Rekner med at tempføleren står i gods og ikkje i kjølevæska på denne? Kan forklare "hoppet" viss det er luft i systemet. Viss du kan regulere varmen uavhengig av fører- og passasjer-side så har du nok duoventil,dvs 2 "kraner" som åpner og stenger for kjølevæske til registerene. Lettest å lufte systemet med desse åpne,alså på full varme. Noen motorer er vanskelige å få all luft utav på et forsøk pga måten slanger osv er lagt opp. Så lenge alt fungerte før,dvs ventilene og styring er ok vil eg tru at det fortsatt er luft i systemet.
mrb666 Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 Okey..Takker for svar. Skal informere verkstedet om dette. Får de det ikke til, så må må jeg kjøre til Harstad eller Tromsø for å la BMW-mekanikere til å se på det.
fatboy Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 norbil i harstad er ikke bmw verksted lengre, så må nok til tromsø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå