t580 Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Hei Har nettopp kjøpt meg en 520 i 91 mod 24v. og som det står i overskrifta er det dødgang på rattet ikke så veldig mye men jeg lurer på hva som gjør det? og kan det repareres selv. Er det noen som har hatt problem med det før. Takknemlig for alle svar .
Toro Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Det er nok styresnekka di som er utslitt... Det er visst ikke helt uvanlig på E34. Men kan være at det går å stramme den opp.
02 Touring Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Har du ratt som kan justeres på lengden? Da har du en mutter på rattstammen under deksla ved pedalene. (det er mulig alle har den)Skjekk denne før du gjør noe med snekka.
t580 Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 Har du ratt som kan justeres på lengden? Da har du en mutter på rattstammen under deksla ved pedalene. (det er mulig alle har den)Skjekk denne før du gjør noe med snekka. Pleier denne skruen og løsne da eller. Er det bare og stramme den igjen
Jan e34 Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Bare å stramme ja. Mulig det blir slakk pga. litt slitasje. Prøv å stramme snakken også. Stram litt, ta en prøvetur og stram evt. mer, inntil du er fornøyd. Men det skal ikke strammes så mye at det blir "hakkete" rundt senter. Dødgangen, er det noe du merker når bilen står stille eller er det bare under kjøring. Det er ikke sikkert det er dødgang i styringen, men slitte ledd og/eller foringer. Noe som ikke er uvanlig.
t580 Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 Dødgangen er både når jeg kjører og den står i ro. Merker det spesielt på sporete veg og når jeg kommer fort inn i sving blir liksom så vimsete på styringa da akkurat som om det var glatt på vegen
Dannis Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 hadde samme på min, da var det en blanding mellom slitte endeledd/foringer og snekka. strammet snekka litt og byttet endeledd. ble straks bedre om du skal stramme snekka så er det lurt å ha hjulene i lufta og motor i gang når du skal stramme. sånn at servo og alt fungerer. oppå snekka er det en mutter som låser strammeskruen. løsne mutteren og stram litt på strammeskruen. pass på og ikke stram for mye, det merker du ved at rattet kniper og det blir tungt å styre. om du ikke har mulighet til å få fronten av bilen i lufta så kan du gjøre det på den tungvindte måten og stramme litt og så prøvekjøre.
E36Cab1 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Er det snekke på desse alså? Trodde det var tannstang eg.....
BoSJo Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/steeringplay.htm komplett guide
Lien Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Vær VELDIG forsiktig med å stramme snekka.. Strammer du den for mye vil drevene knipe i midtposisjon og den blir ødelagt fort (kjedelig hvis den er i orden). Gjør som Dannis sier med å heise den opp fra bakken, så strmmer du den til den kniper på midten, deretter skrur du tilbake litt.
t580 Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 Takker for alle svar. Dere er jammen bra og ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå