bmw328 Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 rister veldig i rattet etter jeg byttet skiver foran noen som vet hva det kan være for noe?og om det er noe som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det?bilen er en E36
Mpower20 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Rengjorde du navet skikkelig før du satte på de nye skivene? Navet skal pusses rent for all dritt og eventuell rust før man monterer nye skiver. Eller muligens kast i skivene du har kjøpt. Enten fabrikkasjonsfeil eller som resultat av varmkjøring. Antar du også byttet klossene når du byttet skivene?
bmw328 Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 ja byttet klosser og er ikke kast i skivene de er helt nye ristet med en gang jeg hadde byttet de kan ikke være at jeg trenger sentrerings ringer da?
Energetic Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 stram til boltene til kaliperne før de ramler av;)
bmw328 Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 alt er skrudd godt til dobbelt sjekket det kan ikke være at jeg trenger spacere eller noe sånt da?
Mpower20 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Nye skiver kan også ha kast. Har opplevd dette selv på biler jeg har hatt bremseskift på i jobbsammenheng. Rengjorde du navet skikkelig? Skal helst være "flekkfritt" før man monterer nye skiver. Skal ikke mye dritt imellom skive og nav for å skape kast. Øker vibrasjonen når du bremser? Kjenne du vibrasjon i bremsepedal eller kun i ratt? Har du ikke sentreringsringer til felgene ville jeg anskaffet meg noen så snart som mulig.
bmw328 Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 hva er sentrerings ringer?åssen ser de ut er ikke noe vibrasjoner i bremse pedalen bare i ratt så det er ikke kast i skivene
Mpower20 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Har du orginalfelger så trenger man som oftest ikke sentreringsringer ettersom disse passer som oftest perfekt på senter på navet. Sentreringsringer: Inne i felgen har du et hull (senterhull), la oss si dette er 82mm. Og på navet har du en "kopp" (senter), la oss si dette er 72mm. Da trenger du en plastikkring som man setter inn i felgen(sentreringsring) med en tykkelse på 5mm(i dette eksempelet) for å få felgen til å sette seg skikkelig på navet. Uten sentreringsringer vil det bli svært vanskelig å få felgen 100% beint på navet, og vibrasjon i rattet eller hele bilen for den saksskyld er et faktum.
bmw328 Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 ok da må jeg bare få skaffet meg det da og se om det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå