Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har montert opp oljetrykksmåler fra autogauge. Der er der endel kabler.

2 røde, 2 svarte, 1 oransj, 1 grønn. De 2 røde skal til + ifølge koblingskjema, og de 2 svarte skal til jord. Den oransje var til lys så den tok jeg med de røde. ( Tok + ifra en kabel som er kun spenning når bilen går, eller tenninga er på. ) Og den grønne skal til selve oljetrykksgiveren. Alt dette er gjort. Men når jeg skrur på tenninga da så fyker instrumentet opp på MAX. Hvorfor det? Alt er jo koblet riktig ifølge skjemaet. Har prøvd litt med forsiktig trykkluft men den reagerer ikke i det hele tatt..

Noen som har vært borti dette før??

Skrevet
Har montert opp oljetrykksmåler fra autogauge. Der er der endel kabler.

2 røde, 2 svarte, 1 oransj, 1 grønn. De 2 røde skal til + ifølge koblingskjema, og de 2 svarte skal til jord. Den oransje var til lys så den tok jeg med de røde. ( Tok + ifra en kabel som er kun spenning når bilen går, eller tenninga er på. ) Og den grønne skal til selve oljetrykksgiveren. Alt dette er gjort. Men når jeg skrur på tenninga da så fyker instrumentet opp på MAX. Hvorfor det? Alt er jo koblet riktig ifølge skjemaet. Har prøvd litt med forsiktig trykkluft men den reagerer ikke i det hele tatt..

Noen som har vært borti dette før??

mine gammle vdo klokker går opp på max omm de ikke får signal..

Skrevet

Hmm..Signal skulle der ha vært da vi prøvde og ta den grønne kabelen på giveren samtidig som vi ga den litt trykk med luft. Om dette skal ha hjulpet vet jeg ikke, det gjorde ivertfall ikke det.. kanskje den må ha et fast væske trykk (olje) for at den skal kunne fungere?

Skrevet

du må kople på den kabelen som skal til oljetrykksgivaren so må du sette på plass oljetrykksgiveren.. giveren må komme i kontakt me jor.. har ikje givaren god kontakt med jor, fyker måler på max.. dette er no lett å prøve ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...