P.O.M. Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Er det noen av dere som har prøvd/har erfaringer med Super Fuelmax magnet til å montere på drivstoff røret. Se http://www.topcare.no/Pages/FuelMax.html http://www.topcare.no/
YMK Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Er vel en grunn til at dette ikke er montert på ALLE nye biler..... Ville tro at de store motorprodusentene ville være i ekstase visst det viste seg at dette ga valuta for pengene........
BoSJo Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 hmmmm artige påstande...... Husker da de kom med magneter til drikke vanns inntaket (Er rørlegger), og vi alle bare sto og glodde på disse og lo enten høyt eller inne i os selv av de "stakkels" kunder som skulle ha disse montert.....what a waste of money.....meeeeeeen der er ikke mange rørleggere som ler av dem mere..... De virker jo, kalken samler seg ikke i rørene mere...... ja ja, aldrig sig aldrig. Kunne vere artig å høre om folk som har erfaring med disse magneter på drivstoffet, så jeg er med på en lytter
Bimern Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Gutta i Mythbusters på discoverychannel testet dette for en tid tilbake resultat - BUSTED, funket ikke overhode, faktisk en knøtliten økning i forbruket
rotor von schnell Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Er mye med sånn magnet greier som er litt funky. Når jeg gikk på maskin ingeniøren var det en lærer som holdt på med å putte veldig svak strøm på vannkraftrør, snakker armklokke batteri strøm styrke. Det førte til mindre avleiringer i røra og mindre trykktap. Hvis du tar en magnet og fører den med litt hastighet langs aluminum vil du kjenne at det oppstår magnetisme og det blir en motstand. Var sånn magnet firma på autofil messa, husker ikke firma navnet. Han tok en magnet inntil en lighter som jeg holdt handa over. I det han tok den inntil kjente jeg at det straks ble litt varmere. Så noe skjer.... Gutta i Mythbusters gjør mye små feil når de tester.. Kan ikke se på det som seriøse forskere...
E36Cab1 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Kan teste denne over en lengre periode viss eg får sponsa drivstoffet
sn|per Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Har absolutt ingen tro på dette produktet. (Av den grunn at hvorfor har ikke ingeniørene som bruker mange millioner i året på utvikling av motorer tenkt på dette?) Har to kamerater som brukte/bruker slike magneter. Den ene brukte det på sin 2004 Nissan Navara tdi. Han sier han merker forskjell i forbruk og ytelse. Dette er en person som ikke pleier å overdrive/skryte Han andre brukte det på sin 99 e46 320i. Ogdenne begynte faktisk å bruke olje?! Noe som den aldri har gjort før. Da magnetene ble fjernet brukte den ikke olje lenger. Men hadde vært artigt å høre andre sine erfaringer også
mroek Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Kort sagt er dette bare sludder og ikke vitenskapelig holdbart. Bruk pengene på noe annet.
spitz Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Jeg støtter øvrige talere som mener dette er tøys. Leste for en liten stund siden en test i Popular Science som tok for seg dette temaet, hvor de hadde testet en lang rekke slike "eBay-Gadgets" (ved hjelp av dyno, langkjøring etc) og påviste at de aller, aller fleste fungerte svært dårlig, ikke i det hele tatt eller til og med fikk bilen til å gå dårligere eller bruke mer bensin. Husker dessverre ikke hvilket nummer av PS artikkelen sto i, men om noen er spesielt interessert skal jeg undersøke om jeg ikke kan grave det frem.
B.E.E. Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Dette må være en revolusjon av de store! Løp og kjøp! For å få full effekt, må den brukes i kombinasjon med en turbonator! hahaha
P.O.M. Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 Han andre brukte det på sin 99 e46 320i. Ogdenne begynte faktisk å bruke olje?! Noe som den aldri har gjort før. Da magnetene ble fjernet brukte den ikke olje lenger. Jeg har montert en slik mangnet på en Foerd Mondeo jeg har, den går faktisk bedre med denne magneten (selv kona sier hun merket forskjell ). Men jeg har ikke merket noe til at den bruker olje, forbruket har jeg heller ikke testet. Jeg har også nylig montert en slik magnet på en BMW (E34 520I -95 mod.) jeg nylig har kjøpt. Jeg merket ikke like stor forskjell på BMW'n som jeg gjorde på Mondeo'n men den går i vertfall ikke dårligere med denne magneten montert. Jeg har testet bensin forbruket etter montering av denne magneten. Jeg hadde kjørt 37,5 mil og fylte 38,6 liter (Shell 99 oktan). Av disse 37,5 milene var 18 mil langkjøring og 19,5 ren bykjøring. Dette blir 1,02 liter per mil og det er vel kanskje ikke så værst? Må også si at BMW'n har Simmos effekt anlegg og K&N luftfilter insats. Det dumme er at jeg ikke hadde målt forbruket før jeg monterte denne magneten. Denne magneten koster rett under "en tusenlapp" så dette er ikke det dyreste tweaket i bilverdenen. Har også hørt at noen påstå at man kan ta ut inmaten i katalysatoren og like vel greie avgasskravene med denne magneten montert. Se også side 5 i denne brosjyren: http://www.topcare.no/Katalog/ny-bilmark%20trykkorg.pdf
cornelius Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Dette må være en revolusjon av de store! Løp og kjøp! For å få full effekt, må den brukes i kombinasjon med en turbonator! hahaha turbonatoren er et must ja
P.O.M. Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 Husker dessverre ikke hvilket nummer av PS artikkelen sto i, men om noen er spesielt interessert skal jeg undersøke om jeg ikke kan grave det frem. Det hadde vært intressant! En kamerat av meg har også kjøpt en lignende magnet ( http://www.fuelbuddy.com/ ) men der var det slik at de to magnet halvdelene frastøtte hverandre, halvdelene på denne Super Fuelmax magneten tiltrekker hverandre. med andre ord, det er/kan da være forskjell i "virknings graden" på forskjellige slike magneter man kan få kjøpt.
spitz Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Har også hørt at noen påstå at man kan ta ut inmaten i katalysatoren og like vel greie avgasskravene med denne magneten montert. Det kan du uten magnet også. Jeg hadde en Nissan 200SX en stund, med tretoms eksosanlegg og null kat. Hadde ingen problemer med å komme gjennom avgasstest på EU-kontroll (og dette var hos NAF, så ingen kompis-kontroll, nei ) Edit: Skal forresten se om jeg kan rote frem den artikkelen. Edit2: Det var visst ikke Popular Science - men derimot Popular Mechanics - jeg hadde lest artikkelen i. Den ligger til og med på nettsidene deres: http://www.popularmechanics.com/automot ... 02932.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå