Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste tiden har det kommet en usannsynlig irriterende lyd fra kupeeviften/varmeapparatet (vet ikke hva som er den korrekte benevnelsen).

Den utarter seg slik at det er en konstant gnelle/slurelyd, spesielt når man kjører sakte. Etterhvert avtar det noe, og den blir påvirket av gasspådrag/brems. Dvs den gneller når jeg har pådrag, når jeg bremser opp så avtar den/forsvinner helt. Også om jeg kjører over humper/telehiv så endrer lyden seg, får en litt annen "klang".

Noen ideer om akkurat hva som er feil, og om det er dyrt vanskelig å fikse?

Skrevet

Er bare å skru av noen plastikk skrurer foran torpedo vegen pluss litt til. Er fort gjort å komme til vifta og er ikke så trangt synes nå jeg. Men kjøp deg haynes boka til e30 på biltema el noe. Den er jævlig grei å ha når du har e30.

Skrevet

Hadde akkuratdet samme på min, begynte som en u lyd så sluttet den helt og funke. så måtte skafe ny. men det er 2 fabrikat på de viftene simens eller bosh/Behr så du må vite kordan du har + vis du har A/C er det dobbel vifte og da er det en helt annen pris. og den er vanskeligere å skifte. men du tar den ut fremme i motor rommet

Skrevet

Samme problem her... Hvis du har 2-sonet klima som jeg,koster viften hos BMW 4165,50kr! -Noe som tilsier smøring om mulig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...