Sevenord Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 I den siste tiden har det kommet en usannsynlig irriterende lyd fra kupeeviften/varmeapparatet (vet ikke hva som er den korrekte benevnelsen). Den utarter seg slik at det er en konstant gnelle/slurelyd, spesielt når man kjører sakte. Etterhvert avtar det noe, og den blir påvirket av gasspådrag/brems. Dvs den gneller når jeg har pådrag, når jeg bremser opp så avtar den/forsvinner helt. Også om jeg kjører over humper/telehiv så endrer lyden seg, får en litt annen "klang". Noen ideer om akkurat hva som er feil, og om det er dyrt vanskelig å fikse?
Jan e34 Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Er vel lagrene som er slitt. Kan kanskje hjelpe å smøre litt. Ellers må vifta byttes. Trangt å komme til har det blitt fortalt på forumet her.
Sevenord Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 Bah.. Noen som har en DIY på det? Eller har link til Haynesmanuel eller lignende?
rotor von schnell Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Er bare å skru av noen plastikk skrurer foran torpedo vegen pluss litt til. Er fort gjort å komme til vifta og er ikke så trangt synes nå jeg. Men kjøp deg haynes boka til e30 på biltema el noe. Den er jævlig grei å ha når du har e30.
Sevenord Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 Det skal sies at jeg har en 96 323i Må få laget meg ny avatar snart... Men takk for svar folkens!
rotor von schnell Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 ja da hjelper det lite med e30 bok.
Gartner ED Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Hadde akkuratdet samme på min, begynte som en u lyd så sluttet den helt og funke. så måtte skafe ny. men det er 2 fabrikat på de viftene simens eller bosh/Behr så du må vite kordan du har + vis du har A/C er det dobbel vifte og da er det en helt annen pris. og den er vanskeligere å skifte. men du tar den ut fremme i motor rommet
superbmw Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 typisk BMW, har samme problemet IGJEN!! Andre vifta som tar kveld på 8md Skal sies at jeg har E30 da
Sjabba Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 prøv å åpne å ta ut vifta, å smør den litt. Pleier å hjelp.
Sevenord Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Skrevet Januar 17, 2007 Hvordan går man fram for å få en ut? Har ikke kjøpt haynesmanual enda, men ser jo at det behøves...
Arnefles Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Samme problem her... Hvis du har 2-sonet klima som jeg,koster viften hos BMW 4165,50kr! -Noe som tilsier smøring om mulig...
Sevenord Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Skrevet Januar 17, 2007 Jeg har "heldigvis" ikke noe som helst utover det som er helt basic..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå