Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine erfaringer er:

1: Har ikke opplevd så mye veistøy, men det kommer jo litt an på bredde da. :)

2: Er ikke noe merkbar motorstøy, men det er bare 4`er. :(

3: Vindstøy har jeg ikke opplevd mye av, men det kommer jo an på hvpr mye det blåser ;)

4: Synes komforten er veldig bra, har heller ikke hatt noe problemer med dempere å fjærer..

Har kun hatt erfaring med orginal E36 316i..

Skrevet

Mine erfaringer:

1: Har ikke opplevd noe unødig veistøy hvis man ser bortifra det som er normalt v. f.eks piggdekk.

2: R6 motorene brummer litt, men vil ikke kalle dette støy, heller en fryd for øret. ;)

3: Vindstøy derimot har jeg problemer med i min e34. Vet ikke hvorvidt dette er vanlig, men for min del er det til tider plagsomt.

4: Komforten i bilen er over normal vil jeg påstå, med 2 unntak i min bil som er slitt innmat sjårørsete (skinn, men sete virker fysisk sjevt), og fjærene. Jeg har stivere fjærer, noe som får bilen til å ha kjørekomfort på humpete veier som en liten traktor. Men med org. fjærer er e34 relativt god å kjøre ;)

Skrevet

1.veistøy, kommer an på hvordan dekk man har og hvilkehastigheter man ligger på og veistandard.

2.Motorstøy, den er fin vis man kjører rekke6"er, 4 hører man mindre av, men den blir jo bra vis man hiver inn en sportsluftfilter.

3.Vindstøy, er kommer det vel også an på hastigheter og vind ute generelt.

4.Komfort,dempere og hele pakka føles bra, dette trur jeg gjelder en hver bmw det er snakk om, som er orginal som du nevner og ikke har feil da.

Nå snakker jeg om min gamle 318i e36.

Men vil tro at en e34 er bedre på komfort en e36, og e36 føles kanskje mer sportslig. (men her igjen, kommer an på motorstørrelser)

Men e34 er en større bil, derfor mer stabil=komfor.

Kommer jo også an på interiøret i en bil, f.eks sportstoler på vanlig, skinn vs stoff. Midtarmlene eller uten.

Vanskelig å svare helt 100% på denne tråden. hehe :lol:

Hvorfor lurer du egentlig på d?

Skrevet

Er på jakt etter ny bruksbil og vurderer en av disse. Tenker mest på komfort på motorvei og liknende på langturer, under 80-90kmt er vel de fleste biler ganske komfortable.

Skrevet

1.Veistøy

* Ingenting, så lenge eg ikkje kjøyre med piggdekk.

2.Motorstøy

* Berre ein fin lyd :)

3.Vindstøy

* Berre fra speila (svak svosj lyd), ellers er den veldig stille.

4.Generell komfort, dempere, fjærer, seter osv, antar originale biler

* Nå har eg skinnseter, men kvaliteten er nok mykje det samme på skinn og tøy, men vil på det sterkeste anbefale skinninterør. Ser finere ut, og gir eit litt anna inntrykk av bilen. E34 er god og romsleg for dei som sitte bak, E36 er ufateleg trang baki :(

Demperene og bremsene fungerer heilt fint til vanleg kjøyring :)

Veldig gode høghastigheitscruisere (100 km/t - 140 km/t like dei seg best).

Skrevet

1.5serien er en del mindre veistøy enn E36. E36 blir som en Golf

2.Har du 6sylindret utgave kan den dure så mye den vil for min del, men BMW har liten motorstøy generelt.

3.Er en del vindstøy i E36, men jo nyere jo bedre. E34 har generelt lav vindstøy.

4. E36 er mye mer "stompete" og mer "sporty" fremfor E34 som duver mer. Den veier jo mer og da blir det fort mer behagelig. Spesielt på ujevn vei osv.

Setene er like gode syns jeg. E34 setene er kanskje litt større. :)

Skrevet
1.5serien er en del mindre veistøy enn E36. E36 blir som en Golf

2.Har du 6sylindret utgave kan den dure så mye den vil for min del, men BMW har liten motorstøy generelt.

3.Er en del vindstøy i E36, men jo nyere jo bedre. E34 har generelt lav vindstøy.

4. E36 er mye mer "stompete" og mer "sporty" fremfor E34 som duver mer. Den veier jo mer og da blir det fort mer behagelig. Spesielt på ujevn vei osv.

Setene er like gode syns jeg. E34 setene er kanskje litt større. :)

Takker, var ute etter noen som hadde testet begge modeller.

Skrevet

Hvis du velger E34 og har mulighet anbefaler jeg E34 Executive..Utrolig!! bra BMW.. 95modellen. Mer stille BMW har jeg faktisk ikke kjørt. Mins det var 50-65kg mer støyisolering i den utgaven.

Skrevet

Slenger meg på Ellingsen her, har hatt både E36 og E34, og E34 er generelt sett en stillere og mer behagelig bil. Har forøvrig inntrykk av at E34 er stillere enn E46 også.

Når det gjelder seter _tror_ jeg nok standardsetene i E34 er litt mykere enn standardsetene i E36, som føles litt mer "faste i fisken". Ingen av de har uansett gitt meg vondt i ryggen på langturer, i motsetning til seter i andre biler.

Skrevet

Har hatt gleden av prøve begge bilene, og vil si at e34 er mer enn cruisebil og e36 er mer sportslig, men det sier seg i grunn selv, siden det er det som skiller 3 og 5 serien!

Skrevet
Mins det var 50-65kg mer støyisolering i den utgaven.

Finnes der noe dokumentation noen steder som viser hvor denne ekstra isolering er lagt inn, eller er det bare tykkere lag som er i den?

Er jo godt muligt at man kan etterisolere visse steder og opnå endda mer støydempning.

Dørene på min E34 har jo ikke noe isolering på selve dørbladene, kun den tynne filt matte ret bak kledningen....og dette overrasket meg egentligt da større uisolerte flate av metal fungere som forsterkere.

Har en del av disse liggende :

http://www.tweakup.dk/article/58/dk/

Noe jeg har brugt i PC kabinetter med ekstrem stor success.

Ikke at jeg er plaget av støy i min E34, men syntes at vindstøy er litt høj (Ikke i forhold til andre biler), men det er sikkert fordi bilen er ganske stille i forvejen.

Noen som peil på hvor vindstøjen kommer fra, og evt. produkter som kan avhjælpe dette?

En som nevnte speile, hvilke speile er mest støysvage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...