B.E.E. Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Bilen er en E-36 328. Etter clutchbytte for noen måneder siden, ble clutchen veldig hard, så hard at jeg ble sliten i foten etter 5 minutter med kø kjøring. Deretter begynte clutchen å knirke noe veldig, og jeg ble flere ganger minnet på at bilen hørtes ut som et esel. Hvis jeg holdt foten så vidt borti pedalen, vibrerte pedalen noe veldig, nesten som massage. Ved vanlig kjøring i by, luktet det til tider svidd clutch. I tillegg kan det nevnes at det kom en ulende lyd fra området girspak/midtkonsoll i. Ved nedgiringer i kombinasjon med bremsing, kan lyden best sammenlignes med lyden fra en turbomatet traktor som bremser og girer ned. For noen dager siden, ble problemet forsøkt løst, og ny clutch ble montert, og slavesylinderen skiftet. Etter dette, var clutchen fremdeles hard, men knirkelyden borte. Ulingen var der fremdeles. Nå, etter å ha kjørt bilen i to dager, har knirkelyden begynt å komme tilbake. Pedalen vibrerer, og gjennom byen i morges luktet det svidd clutch. Når jeg setter bilen i 1. gir og tar løs, greier jeg ikke å ta løs uten at bilen begynner svakt å riste. Tar jeg løs ved turtall over 3000rpm er ikke problemet tilstede. Hva kan være galt?
Champ Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 i og med at du får den samme lyden og de samme symptomene etter 2 skifter må det jo være en uteforstående del eller ting som gjør dette, noe som skal virke i samsvar med clutsh som ikke fungerer slik det skal, hva det skulle være vet ikke jeg , jeg er teoretiker og noob på bil, men i og ned a clutsjen er bytta 2 ganger må det jo være noe annet i samsvar med dette. Jeg fikk ulelyd på en golf jeg hadde etter bytte av girolje , det forsvant etter litt tapping av giroljen som de hadde hatt for mye av.
Torgeir E-36 328coupe Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Sorry at jeg låner tråden din E-36 328 Men, clutch'en på bilen min er også forferdelig hard i forhold til andre E36 jeg har prøvd, jeg har ikke prøvd å bytte clutch enda. Knirker når jeg slipper ut clutch, samme hos deg?? Men til meg lurer jeg på om clutchen begynner å bli sliten. Si gjerne ifra hvis du finner en løsning på problemet
E36Cab1 Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 kun lamellen som blei skifta eller tok du trykkplata og thrustlageret også? Splines på inngående ok og smurt?
Bimmerlars Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Kan være et trøstelagerrelatert problem, men ikke hvis du har skifta det og gjort det rett
B.E.E. Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Skrevet Januar 22, 2007 Alt skal være skiftet, både thrustelager, lameller og trykkplate. Jobben ble utført profesjonelt. Begynner å bli lei av å ha bilen inn og ut av verksted. Kan problemet ligge i selve girkassen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå