bartn Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 var på biltilsynet idag og skulle godkjenne ombygging til en m5 , jeg fikk til svar at den kan bare bli godkjent som to seter fordi at dem hadde ikke lov til å forandre totalvekten til den bilen den er ombygd i fra og that`s it. Det var ikke mer å diskutere for slik var reglene,slik skulle det vare. De sa at de som har fått et slikt prosjekt godkjent 4 eller 5 seter var på grunn av manglende kunnskap hos de som har godkjent det. De hadde også full rett på å rive av skiltene på stedet hvis noen blir stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 Berre tull. Mange som har fått det godkjent før deg! Berre prøv ein anna plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_327i_turbo Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 ombyggd 518 elr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bartn Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2007 vet at det er mange som har gjort det. De forlangte skriftlig fra bmw norge om noe slik kunne gjøres og bmw norge kunne ikke skrive ut det på grunn av at produsenten nekter. Det virker jævli rart alt det der for når du får ombyggingspapir på hva som må til for å få det godkjent og alt det blir gjort så skulle det vel ikke vare noe mer problem da,vekten går jo automatisk opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bartn Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2007 ombyggd 518 elr? nei ikke 518 nei men om det hadde vært 518 så skal det ikke spille noen rolle for alle e34 modeller har samme delenumre på karros. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 Hmmm. Kan eventuelt ta deg ein prat med OS bildeler eller eit anna BMW Verkstad å få dei til å gå over bilen og sjekke at dei nødvenige delene er skifta og få papir på det. Då skulle det ikkje vere noko problem med biltrangsynet. EDIT: På Voss er dei greie å ha med å gjere Ta ein tlf til dei og snakk med dei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 Problemet er at M5 har høyere tillatt totalvekt enn andre modeller (2150kg, mot f.eks. 1910kg på 520i). Når de da ikke har lov til å endre tillatt totalvekt får man 240kg lavere nyttelast (mulig tillatt totalvekt varierer en del etter utstyrsnivå på de forskjellige bilene). Såvidt jeg har funnet ut bør man da kunne få bilen godkjent for 4 pers (75kg) om man velger bort bagasje.. Hva slags vekt tok de utgangspunkt i på bilen din? Aktuell vekt (veiing?), vognkortvekta på M5en du bygde om fra, eller kanskje noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bartn Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hmmm. Kan eventuelt ta deg ein prat med OS bildeler eller eit anna BMW Verkstad å få dei til å gå over bilen og sjekke at dei nødvenige delene er skifta og få papir på det. Då skulle det ikkje vere noko problem med biltrangsynet.EDIT: På Voss er dei greie å ha med å gjere Ta ein tlf til dei og snakk med dei. har alle de papirene i orden jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bartn Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2007 Problemet er at M5 har høyere tillatt totalvekt enn andre modeller (2150kg, mot f.eks. 1910kg på 520i). Når de da ikke har lov til å endre tillatt totalvekt får man 240kg lavere nyttelast (mulig tillatt totalvekt varierer en del etter utstyrsnivå på de forskjellige bilene). Såvidt jeg har funnet ut bør man da kunne få bilen godkjent for 4 pers (75kg) om man velger bort bagasje..Hva slags vekt tok de utgangspunkt i på bilen din? Aktuell vekt (veiing?), vognkortvekta på M5en du bygde om fra, eller kanskje noe annet? aktuell vekta ja. slik bilen er nå veier den rundt 1720kg uten folk i og totalvekta til en 525 er 1990. da har du 270 kilo å gå på så skal du trekke fra 4 personer(300kg) og 90kg i bensin. det blir 120kg for mye det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THE WOLF Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 er det rareste jeg har hørt. Når du bygger om en bil så bytter man alle deler som har med vekt og gjøre. Da kan dem ikke selge M5'er da,for det er samme understell,bremser og motor i dem,man flytter jo bare over alt. Kan man ikke bygge invalidebiler da heller,for dem blir jo sinnsykt tunge. Jeg har strippet en Yaris Verso invalidebil og det var masse stål i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 Håper ikke min kommer til å veie 1710 når den skal godkjennes. Har du sykt mye utstyr på den eller? Du får strippe bilen litt før veiing.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 Har en plan om å få godkjent min E36 '94 mod 318i cab til M3 3.2 ltr,men blir ikkje før i tidligst 2011 for da er den 10 år i Norge(avgifter). De på Bmw sa "berre gløm det,det får du aaaldri godkjent pga Bmw sin holdning til dette". Scheisse,bilen er jo allerede 95% ferdig! Men får nå prøve meg uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Januar 15, 2007 Share Skrevet Januar 15, 2007 aktuell vekta ja. slik bilen er nå veier den rundt 1720kg uten folk i og totalvekta til en 525 er 1990. da har du 270 kilo å gå på så skal du trekke fra 4 personer(300kg) og 90kg i bensin. det blir 120kg for mye det. 90 kg bensin? Tilsvarer vel ca 100L det. God tank på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bartn Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2007 Håper ikke min kommer til å veie 1710 når den skal godkjennes. Har du sykt mye utstyr på den eller?Du får strippe bilen litt før veiing.. har det meste av utstyr ja i og med at det er en 95mod. Skal ihvertfall lage liv innpå der samme om jeg får godkjent eller ikke for jeg har noe å ta dem på. To måneder siden var jeg der og godkjente en celica som jeg bygde om med turbomotor andre bremser,gir++ og da vart det ikke nevnt en halv kilo engang. Så snart det kommer BMW så er det styr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå