Gå til innhold

2x 12" kasse e36 sedan


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Hei

Du burde ha noen bra elementer! for det bagasjerommet er TETT :) hehe..

har 1x 12" Pioneer 1000w og pioneer 800w forsterker.. blir et sett til av det til sommern og håper man får bassen mer inn i bilen da :) hehe

Har du samme pioneer elementet som meg du da? TS-W306c? Og har du samme forsterker som meg? GM-7100? Hvis du har det, så gled deg! Jeg har utrolig bra bass i bilen min hvertfall. Er ikke så tett som E36 kanskje, men er rimelig tett. Jeg har tatt vekk dempermattene inntil seteryggen og satt basskassa inntil der. Med elementet ut og ikke inn mot seteryggen. Bra bass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg en kasse som jeg bygde for noen år tilbake,denne kassen ble utrolig bra i min 318i-91 E36 sedan! Det som var spes. her var at jeg fikk ALL bassen inn i cupen og ingenting i bagasjen.Jeg kunne åpne bagasjen og spille for fullt og INGEN bass bak der!! Alt lyd var konsentrert inne i bilen,ekstremt lite lyd utenfor også. Kassen ble bygd etter samarbeid med Empaser-importøren i Oslo(jobbet selv for Myhren bilstereo da). Selvfølgelig ble jeg påkjørt bakfra 3.mnd.etter at anlegget var ferdig og da måtte hele bagasjegolvet byttes...Da solgte jeg både bilen og anlegget ble solgt separat da jeg ikke orket å sette alt inn igjen. Men denne spillte bra,kontant lyd! 2*12" Empaser LinearX med 2*25.ltr.lukket kabinett.Skrudde kassen inntil seteryggen og tettet med med asfaltplater og dempeull rundt.Virkelig å anbefale,mulig jeg bygger en slik en gang til -til sommeren.Monterte forsterkere og delefilter på kassa og lagde en vegg mot baksiden,ryddig og fint bagasjerom

a2basskassetilbmw318i91ft5.th.jpg

2853a2basskassetilbmw318i91nf3.th.jpg

a3ferdigm2stk12empaser2yt9.th.jpg

a4ferdigmonterti318i912qw1.th.jpg

Siste bildet er fra cupe inn mot bagasjerom uten baksete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt til å bygge da? Skal du ha en litt "smidig" løsning eller skal du fylle bagasjen med treverk nok til å bygge et hus? Med andre ord, er plass et spørsmål? Uansett ville jeg fjernet høytalerne i hattehyllen hadde jeg vært deg, da får du litt mer flyt inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kassen satte jeg inn i dag og det låter veldig bra,her er også prinsippet at all lyd går inn i bil.Men det krever skikkelige elementer og en saftig forsterker(tc-600)+selvfølgelig mye strøm!

20070127bilstereo002720aq6.th.jpg

20070127bilstereo003050ng1.th.jpg

1basskassei320iafeb20ld6.th.jpg

Nå skal det sies at jeg har midtarmlene bak slik at alt trøkk kommer igjennom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...