unitrack Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Jeg skal bytte motor i min e30 320, jeg skal sette i en 325 motor. Må jeg bytte girkassa? hvordan er det med ledningene? når jeg tok ut den gammle så var det kun en ledning som gikk inn i cupen, det var til hjernen. vil det si at jeg ikke må bytte noe av ledningene? håper på svar!
Toro Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Du MÅ vel ikke absolutt bytte girkassa, bytter du den må du også bytte mellomaksel siden det er forskjellig lengde på 320 og 325 kassa. Men du vil få noe feil utveksling med en 320 kasse... Du må nok også bytte ledningsnett og hjerne.
Ivanrogov Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Du MÅ ikke bytte ledningsnett og hjerne. Hvilken mod er girkassa og motoren som står i nå? Og hvilken mod som skal ned i bilen?
Toro Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Du MÅ ikke bytte ledningsnett og hjerne. Hvilken mod er girkassa og motoren som står i nå? Og hvilken mod som skal ned i bilen? så hjernen til 320 og 325 er like? trodde de hadde forskjellig oppsett...
Ivanrogov Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Går fint det. Bare modde om ledningsnett så det passer.
unitrack Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 jaha? men det funker fint med med den gammle kassa da? bilen er en 85mod ja den ledningsbiten som må byttes er vel kun den som går til hjernen? eneste som går inn i cupen!
Toro Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 jaha? men det funker fint med med den gammle kassa da? bilen er en 85modja den ledningsbiten som må byttes er vel kun den som går til hjernen? eneste som går inn i cupen! hvilken modell er den 325 motoren da? 325 motorer opp til 88 mod har noen følere som står på kassa. så da måtte du evt finni på noe lurt med kassa din for å få de til å stemme..
unitrack Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 hvilken modell måtte jeg ha brukt for å fått dette til å passet da? jeg fikk aldri vite at jeg måtte bytte mellomaksel når jeg byttet over motoren:s
kvalaracing Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Det er to forskjellige motronic systemer. ett med følerne på kassen og ett med triggerhjul foran på motoren. er det tapper på singhjulet? då må du ha girkasse med uttak til svinghjuls følerne,325 mellomaksel og giroverførings staget for det er også forskjellig. er det triggerhjul foran (taggete hjul på veiven)kan du bruke vanlig kasse. det er også forskjell på clutchen på 320 og 325 viss du må bruke 325 kasse. har ett komplett ledingsnett til den typen med triggerhjul med hjerne.mangler triggerhjul:)og feste til giveren er type stor(ac feste )send pm visst intr
unitrack Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 Ja der ble plutselig verre å få bytta denna motoren:s den motoren jeg hadde på hånda forsvant nå. så nå er jeg på let etter ny 325 motor. det jeg gikk å vite når jeg skulle bytte motor var igrunn bare at jeg måtte bytte hjerne og ledningsnett. som jegs er det nå så blir vist dette dyrer en forventa
Toro Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Alt koster penger... Men du kan fint få en komplett 325i motor med gir og ledningsnett til 5-6000kr. Jeg kjøpte en komplett 90mod for 6000kr for 1,5 år siden. Såpass må du nok regne å måtte ut med.
unitrack Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Skrevet Januar 17, 2007 ja regnet med det jah! fikk tilbud på en nå,90mod, men den hadde gått rett under 200. med 260 getrag kasse. ein 525 motor, men det skal vel ikke ha noe å si? helst strøken vist nok. 10 000.- er ikke det litt mye da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå