Aama_Racing Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Hei:) jeg holder på å bygger en M20B23 turbo, som jeg tenkte å lade ca 1-1,5 bar og håpe å havne på mellom 300 og 400hk.. og det jeg lurte på er om disse turboene på e-bay er noe å bruke? synes de ser nesten for billige ut.? noen som vet? takker for svar:) Prosjekt tråd får komme etterhvert:) mvh. Marius Moe Aahjem
BoSJo Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 http://www.a-dekk.no/ Prøv å hør med dem også. Selger komplettet sæt til rundt 10.000,-
BoSJo Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3 ... +www+adekk les hele tråden
oddis Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Personlig tror jeg det finnes et minstemål på hvor dårlig en turbo faktisk kan være. SSAutochrome selger vel turboer til 275 dollar, og det blir litt over 2k i Norge.Hvis man har budsjett bygge så ville jeg absolutt latt disse turboene få en sjanse.Men det er vel noe som heter at "man får det man betaler for" ..
spitz Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Personlig tror jeg det finnes et minstemål på hvor dårlig en turbo faktisk kan være. SSAutochrome selger vel turboer til 275 dollar, og det blir litt over 2k i Norge.Hvis man har budsjett bygge så ville jeg absolutt latt disse turboene få en sjanse.Men det er vel noe som heter at "man får det man betaler for" .. SSA-turboene er vel kjent for å bokstavelig talt gå opp i liminga, eller...? Mulig dette er utbedret og bare gjelder de gamle SSA-turboene, riktig nok. Jeg vet ihvertfall at dette har vært et tema i 200SX-miljøet. Der har det også vært svært varierte meninger om SSA grenrør og eksosanlegg.
oddis Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Står også relvant info her: http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=25141
e30 tic Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Hei:) jeg holder på å bygger en M20B23 turbo, som jeg tenkte å lade ca 1-1,5 bar og håpe å havne på mellom 300 og 400hk.. og det jeg lurte på er om disse turboene på e-bay er noe å bruke? synes de ser nesten for billige ut.? noen som vet? takker for svar:)Prosjekt tråd får komme etterhvert:) mvh. Marius Moe Aahjem kom med tekninsk info i en prosjekt tråd da:) enedelig fått min på veien med samme motor..
oddis Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Litt harde fakta om SSA: http://www.bblgroup.us/ssautochrome.htm
Nino Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 ja, det er det. men, før du takker nei til a-dekk så anbefaler jeg deg å lese tråden hans
gbraen Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Har hatt en slik turbo på min Cosworth, ikke å anbefale. Mutra som holder kompressorhjulet løsnet, turbinhjulet gikk da rett i huset og bladene haglet inn i motoren slik at jeg måtte overhale motor, samt skifte noen stempel. Har sett flere som kompressorhuset revner på, virker som det bare er limt sammen. Kjøp heller skikkelig med en gang, dyrt å kjøpe billig. Men når den faktisk virka ladet den helt greit med bra effekt i motoren, det skal nå sies. Det finnes mengder med bra og brukte kvalitetsturboer på markedet hvis du leter litt, ville heller gått for det hvis det er litt rimeligere turbo man vil ha. Geir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå