Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) jeg holder på å bygger en M20B23 turbo, som jeg tenkte å lade ca 1-1,5 bar og håpe å havne på mellom 300 og 400hk.. og det jeg lurte på er om disse turboene på e-bay er noe å bruke? synes de ser nesten for billige ut.? noen som vet? takker for svar:)

Prosjekt tråd får komme etterhvert:)

mvh. Marius Moe Aahjem

Skrevet

Personlig tror jeg det finnes et minstemål på hvor dårlig en turbo faktisk kan være. SSAutochrome selger vel turboer til 275 dollar, og det blir litt over 2k i Norge.Hvis man har budsjett bygge så ville jeg absolutt latt disse turboene få en sjanse.Men det er vel noe som heter at "man får det man betaler for" ..

Skrevet
Personlig tror jeg det finnes et minstemål på hvor dårlig en turbo faktisk kan være. SSAutochrome selger vel turboer til 275 dollar, og det blir litt over 2k i Norge.Hvis man har budsjett bygge så ville jeg absolutt latt disse turboene få en sjanse.Men det er vel noe som heter at "man får det man betaler for" ..

SSA-turboene er vel kjent for å bokstavelig talt gå opp i liminga, eller...? Mulig dette er utbedret og bare gjelder de gamle SSA-turboene, riktig nok.

Jeg vet ihvertfall at dette har vært et tema i 200SX-miljøet. Der har det også vært svært varierte meninger om SSA grenrør og eksosanlegg.

Skrevet
Hei:) jeg holder på å bygger en M20B23 turbo, som jeg tenkte å lade ca 1-1,5 bar og håpe å havne på mellom 300 og 400hk.. og det jeg lurte på er om disse turboene på e-bay er noe å bruke? synes de ser nesten for billige ut.? noen som vet? takker for svar:)

Prosjekt tråd får komme etterhvert:)

mvh. Marius Moe Aahjem

kom med tekninsk info i en prosjekt tråd da:)

enedelig fått min på veien med samme motor..

Skrevet

Har hatt en slik turbo på min Cosworth, ikke å anbefale. Mutra som holder kompressorhjulet løsnet, turbinhjulet gikk da rett i huset og bladene haglet inn i motoren slik at jeg måtte overhale motor, samt skifte noen stempel.

Har sett flere som kompressorhuset revner på, virker som det bare er limt sammen. Kjøp heller skikkelig med en gang, dyrt å kjøpe billig.

Men når den faktisk virka ladet den helt greit med bra effekt i motoren, det skal nå sies.

Det finnes mengder med bra og brukte kvalitetsturboer på markedet hvis du leter litt, ville heller gått for det hvis det er litt rimeligere turbo man vil ha.

Geir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...