Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min kjære bimmer har jeg fått en slags vibrasjon i hele bilen. Vibrasjonen kjenner jeg spesielt godt når jeg kjører på fin vei som er flat eller på vei som har motbakke. Jeg må også gi gass, altså det må være drift på hjulene, for at jeg skal kjenne det. Tråkker jeg inn clutchen eller slipper gassen kjennes ingenting.

Det har også kommet en slags lyd ved venstre forhjul. Vanskelig å forklare, men det er en slags dunkelyd som kommer i vaskebrett og på ujevn vei. Noen som har vært borti dette før eller veit hva det kommer av??

Setter pris på alle svar jeg får :wink:

Mvh. Sigurd

Skrevet

Sjekk Hardyskiven på mellomakslingen. Det er den rykkutjevneren som står helt fremme på mellomakslingen og er lett å inspisere hvis du kommer deg under bilen.

Skrevet

Vibrasjonen kan vel komme fra mye, er det noen bestemt hastighet denne kommer i?

Den dunkelyden ved forhjulet kan du feilsøke ved jekke opp bilen for så å rikke på hjulet og stagene å kjenne om noen er slakt......det er vel spesielt diverse endeledd som fører til klunkelyder.....

Skrevet

Vibrasjonen kommer ved ca 40-50 og gir seg ved 80-90.

Takk for svar. Får ta en sjekk hvis jeg finner et sted som jeg får sett under bilen

Skrevet

Kjørte inn i en fortauskant en glatt morgen i desember og fikk selvfølgelig kast på felgen, men satte på sjukt mye vekt på ene sida av felgen så den skal ikke lage vibrasjon tror jeg. Dessuten var det vibrasjon før jeg kjørte inni. Balanserte dekkene for et par uker siden. Ble bedre, men ikke bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...