Jaggu Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Heisann! Jeg kjøpte min 96`318IS i sommer hos en kompis og da ble det skrevet kontrakt, og i den kontrakten fremstår det at bilen er 100% strøken, minus at clutchen var utslitt så den måtte skiftes. Time ble bestilt i september av selger, men mekanikeren som skulle ta det tok ikke kontakt med meg igjen før i desember, da sto bilen i ro pga en utforkjørsel jeg hadde hatt. Så fikk jeg levert bilen igår til clutchskifting, da ble det konstatert at det var slark på ca èn cm i/ved svinghjulet, eller som jeg fikk på melding: "Svinghjulet bør skiftes pga stor dødgang i vibrasjonsdemper". Dette er ingen billig operasjon, og jeg synes ikke det er JEG som skal betale denne skaden, da det er en slitasjeskade som har pågått over lengre tid. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Skaden kan jo kanskje ha noko å gjere med utforkøyringa di... Men dersom han kompisen din har sagt at ALT skal være 100% på den, minus clutchen, så er jo dette ein risiko han har tatt... Hans egen feil at han lovde dette.... Det er derfor du ikkje kjøper biler av venner og ikkje selger biler til venner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 du har jo kjøpt en bruktbil, så da må du regne med at sånne ting kan dukke opp. Har du ingen garanti, så kommer du vel ikke så langt. Men en hel cm hørtes mye ut, så det er litt merkelig at verken du eller selger har merka det... Men jeg tror uansett ikke du kommer så lang her, hvis selger ikke går med på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Som selger hadde jeg ALDRI gått med på å betale for reparasjonen. Men jeg hadde aldri skrevet i kjøpskontrakten at en 11år gammel bruktbil er 100% strøken heller da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Jeg regner med at du prøvekjørte bilen før du kjøpte den? Merket du ikke noe til dette da? Hadde du ikke bil til NAF-test eller lignende før du kjøpte? Uansett så har du skrevet under på kontrakten regner jeg med, og dermed har du selv sagt deg enig i det som står om bilens stand! Ved kjøp av bruktbil så er det jo bare og se på årsmod, km-stand osv osv osv, litt logisk tenkning, så skjønner man at noe ryker før eller senere. dette må taes med i beregningen før/når man kjøper! Altså kan man ikke komme i etterkant og klage! At bilen har vært innblandet i en utforkjøring gjør det jo bare enda verre for deg! Enhver vil tenke at denne "skaden" er en mer eller mindre direkte/indirekte konsekvens av utforkjøringen, uansett om dette er noe som kommer før eller senere etter lengre tids bruk (slitasjeskade). Det er jo mulig at utforkjøringen "fremskyndet" skaden? Så jeg tror desverre at du sitter i saksa her, kamerat Det enkleste måtte eventuelt vært om du klarte og bevise at denne skaden stammer fra utforkjøringen, som dekkes av forsikringen, men hvis det er din egen feil at du kjørte ut, så får du jo allikevel egenandelen og bonustap... men da slipper du hvertfall å krangle med en kompis, for jeg tror som sagt ikke du kommer noen vei der, pga kontrakt osv! Såklart er det lett og være etterpå-klok, men som de andre har sagt før meg; kjøp og salg av bil skal/bør aldri foregå mellom kjente! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaggu Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2007 OK! Dette ser da forholdsvis dårlig ut for min del... mekanikeren sa at svinghjulet kosta ca 7,000... Men jeg fant noe hos GS... Svinghjul Ny 7.279,00 0 Clutch Dobbeltmasset svinghjul Ny 2.343,20 3 Hva er forskjellen på disse to egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Få tak i et brukt svinghjul! Finnes masser av slike deler ute for salg! Ingen vits å svartmale ting mer enn nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaggu Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2007 Driver og sjekker litt nå... men jeg er alltid skeptisk til å kjøpe brukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Dette er ingen billig operasjon, og jeg synes ikke det er JEG som skal betale denne skaden, da det er en slitasjeskade som har pågått over lengre tid. Hva synes dere? Du sier det jo selv her. Det er en slitasjeskade. Bilen er 11 år gammel. Da må man forvente at det er noe slitasje. Så isteden for å ødelegge et vennskap så anbefaler jeg deg å bare innse at du har kjøpt en bruktbil og at det koster å ha en gammel bil. BTW: Kjøp nytt svinghjul så slipper du å bytte det igjen. Brukte deler er alltid en risiko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaggu Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2007 Dette er ingen billig operasjon, og jeg synes ikke det er JEG som skal betale denne skaden, da det er en slitasjeskade som har pågått over lengre tid. Hva synes dere? Du sier det jo selv her. Det er en slitasjeskade. Bilen er 11 år gammel. Da må man forvente at det er noe slitasje. Så isteden for å ødelegge et vennskap så anbefaler jeg deg å bare innse at du har kjøpt en bruktbil og at det koster å ha en gammel bil. BTW: Kjøp nytt svinghjul så slipper du å bytte det igjen. Brukte deler er alltid en risiko. ---------------------- Jau, har innsett det selv også Men det var bare et slag å få i fjeset liksom da jeg trodde det var bare å skifte clutchen, så var alt iorden liksom Skal ringe til kompisen min senere idag, og unnskylde meg litt attpåtil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Det er i alle fall ikke verdt å ofre et vennskap for 7-10.000,-. Uansett hvor gammel bil det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 trudde det skulle være en cm dødgang på svinghjulet jeg, nesten alle m3 motorene f.eks jeg har hatt så er det slik...ikke det at jeg har peiling, kan være jeg tar feil. men var det et bmw verksted du var på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaggu Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 Er ikke et BMW verksted nei... men han har vel mekket endel på BMWer han som er sjefsmekanikeren der. Han sa han var litt i tvil, og hadde vært i kontakt med GSbildeler og et BMW verksted på Lillehammer, og alle var visstnok enige om at det var for mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Trur ikke du har noe å stille opp med da du har havnet utafor vegen med bilen, hos meg hadde du ikke fått en krone(omså du var min beste venn) med mindre at du kunne bevise/dokumentere at dette var tilfellet før du kjørte ut av vegen. Noe du sikkert ikke kan eller? Men du forteller ikke om utforkjøringa di, om hvor ille den var. Høres ut som du sitter fast i en jævlig stor saks ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaggu Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 Utforkjøringa tok knekken på bærebru og stabilisatorstag, skjermen og fangeren +++ litt småtteri i front. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå