Rotty Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 hei skal bruke dieselveiv og 320 råder å eve orginale stempler. motor er m20b25 87mod. når jeg skal ha lager til veiva og rådene skal jeg da kjøpe std ramlager m20b25 og std rådelager m20b20 på råder? bare lurer på om noen av dere som har gjort dette kan fortelle litt om hvordan dere gjorde det i forhold til lager bunndel og stempler 2.5 takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 Bruk alle lager fra M20b25... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2007 Bruk alle lager fra M20b25... Regner vel med at det passer på 320 stakene å da er det standar klaring eller må noe dimensjoneres? skal få polert opp veiv og målt klaringer så bestiller vel deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassem Skrevet Januar 17, 2007 Share Skrevet Januar 17, 2007 I følge realoem.com så er de samme lagrene brukt på omtrent alt av motorer, så m20b25 = m20b20 i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hva vil det si med de fargekodene på rådelager, var og bestilte i dag men hvilken farge på lagrene bør jeg ha. alle viste samme diameter men har det noe med hardhet å gjøre. ble no så jeg må finne ut av det før jeg bestiller lager, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 Bare litt nysgjerrig siden jeg driver å sysler med nesten det samme.. Hvilken komp regner du å havne på? Turbobygg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 Bare litt nysgjerrig siden jeg driver å sysler med nesten det samme..Hvilken komp regner du å havne på? Turbobygg? turbo ja ingen peiling på hva kompen ligger på med dieselveiva+320råder+orginale 2.5stempler ca 87-88mod+3mm MLS og 885 toppen så hvis noen kan hjelpe med det å så hadde jeg vært evig takknemelig. veit stian på forumet er en kløpper til slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 23, 2007 Share Skrevet Januar 23, 2007 2.7 veiv 320i råder og 9.7:1 stemplene gir vel i teorien ca 8.6:1 i komp forhold. Så med 3mm mls får du vel ca 7.8:1 om jeg ikke er helt på jordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2007 2.7 veiv 320i råder og 9.7:1 stemplene gir vel i teorien ca 8.6:1 i komp forhold.Så med 3mm mls får du vel ca 7.8:1 om jeg ikke er helt på jordet. det er ikke eta veiva,men diesel. toppen bli sikkert plana litt etter sveising av kjølekanaler så den er 100% plan. blokka ble plana litt pga det hadde sunket ned mellom sylynderne. skulla bare vist litt om de fargene på ramlagerne til m20b25. var ikke enkelt prøve få bestilt de i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Forskjellige fargekoder har jeg ikke vært borti tidligere. Men da jeg skulle bestille rammelager så fikk jeg spørsmål om det var med ett eller to låsespor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2007 Forskjellige fargekoder har jeg ikke vært borti tidligere. Men da jeg skulle bestille rammelager så fikk jeg spørsmål om det var med ett eller to låsespor.. selv om jeg spurte delelageret på bmw her i trondheim å, så er jeg like langt. sitter prøve studere blokka om det er nå fargemerking nedi der. heldigvis lot jeg gamle lager sitte igjen så fant nå nr der.men er ikke sikkert det sier så mye. de fargekodene er om det er noen hundredels mm +- er det jeg har funnet ut så lenge. men de finnes i så mange at jeg ikke bare tørs bestille for blir det feilmontering så bli det dyrere enn anntatt hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 Eta og M21 veiva har akkurat samme slaglengde. Angående fargekoder på lager,søk på PPF turboforum på LAGER så er det noen tråder om det der. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettan Skrevet Januar 24, 2007 Share Skrevet Januar 24, 2007 På blokka mi er det merket med en farge helt i akterkant tror jeg det er, ved siden av bakerste rammelageret... Er ikke helt sikker, men tror det var der jeg så det. Mener det var en blå prikk der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2007 På blokka mi er det merket med en farge helt i akterkant tror jeg det er, ved siden av bakerste rammelageret... Er ikke helt sikker, men tror det var der jeg så det. Mener det var en blå prikk der... det er noe sånt jg leter etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2007 Holdte på sammenligna veivene i dag diesel og orginale 325. mens jeg snurra litt på de oppdaga jeg at den orginale 2.5veiva hadde røde lakkflekker og dieselveiva hadde grønne. regner med at de er disse som forteller meg hvilken lager jeg skal bruke. ser oxo på papirene på dieselveiva at alle målene ligger på 59.97 og at på std veiva varierer de -R1 og R2 er 59.97 -R3 til R7 er 59.98 men til ramlager finner jeg ikke røde i etk http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå