Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha kjøpt faceliftlykter med xenon til en av bilene mine, funderer jeg å sette de gamle over på den andre bilen som ikke har xenon pr. i dag.

Var i kontakt med BMW-forhandler som sa at det ikke var noe problem. Hadde jeg komplette lykter var det bare å sette dem på.

Etter å ha pratet med en andre mekaniker, fikk jeg beskjed om at det var bare å sette dem på, men det var ikke helt lovlig.

Skulle jeg ha det lovlig, måtte jeg legge opp ledningsnett, da det sitter en føler på bak- og forstilling, for å justere lyktene.

Xenonlykter skal jo være selvjusterende.

I den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har bygd om biler fra halogen til xenon på den "lovlige" måten, og om dette er en omfattende og kostbar affære??

Jeg har jo justering av lykter inne i kupèen, kan jeg koble denne til xenonlykter, og justere dem manuelt?

Ser også at det selges mye xenonkit ute på markedet. Selges disse med dette ledningsnettet?

Glad for å høre om andres erfaringer når det gjelder dette :D

Skrevet
Jeg har jo justering av lykter inne i kupèen, kan jeg koble denne til xenonlykter, og justere dem manuelt?

Slik har du det nå originalt og det vil forsatt fungere som det skal etter at du har satt inn et u.org. xenon-kit. Dog det vil uansett ikke bli lovlig da dette skal skje automatisk mtp viss du hiver på ei campingvogn eller laster bilen mye i baken.

Ser også at det selges mye xenonkit ute på markedet. Selges disse med dette ledningsnettet?

På ettermonteringssett av typen som f.eks. som selges i webshop'en her inne, følger det ikke med slike ledningsnett. Dette er vel noe du må kjøpe originalt fra BMW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...