Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er vanskelig å justere ventilene på en E46 med 6er?

Bytta alle eksosventilene mine, og etter det bynte bilen å bruke mye olje, så tenker det kan hjelpe å justere dem?

Skrevet

Nå har ikke jeg sett oppi en M50/M52, som jeg tipper står i denne bilen, men jeg er ganske sikker på at det hydrauliske løftere på denne. Og de skal ikke justeres som på en eldre motor.

Når du bytta eksosventilene, bytta du da også ventiltettingene? Hvis ikke så kan jo dette forklare en del. Hvorfor bytta du eksosventilene? Var det noe havari med i bildet? I såfall, ble ventilstyringene kontrollert?

Korrekt prosedyre ved bytting av ventiler på denne, mtp montering, shimsing og olje er viktig for et bra resultat.

Skrevet

Ja, hadde et lite havari kan man si. Jobben ble gjort på et bilverksted, så regner med dem har gjort det rett....Det ble byttet tetninger også...

Skrevet

hydrauliske ventil løftere på bilen din...

men, hvis den begynnte og bruke olje tvert etter verkstedbesøket, så har de nok gjort noe ganske feil.

hvis dette er noe som har skjedd nylig, så klag.

Skrevet

Det er et år siden jeg fikk gjort jobben, men saken er at jeg fikk beskjed om at bilen bille bruke litt olje, men at dette skulle gå over etter en stund.

Så jeg har etterfyllt og etterfyllt, men den slutter ikke å bruke olje. Burde vel kanskje ha gått til dem med problemet for lenge siden, er kanskje for sent nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...