336mik Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Har fått en ulyd i motor i løpet av dagen i dag. Lyden kan høres på tomgang når bilen er kald.(står stille) Høres også når jeg girer ned(selvsagt i fart). Tror lyden er fra samme kilde. I første omgang vil jeg påstå at det høres ut som lyden kommer fra svinghjulet(løst??).Men samtidig,så ville vel dette blitt værre i løpet av få minutter. Skal også sies at jeg kjenner at det rister litt i girstanga når jeg girer ned(samtidig som lyden er der.) Noen som har noen forslag litt fort?Skal kjøre 40mil i morra kveld,og helst hjem igjen på mandag.
336mik Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Vet ikke åssen jeg skal forklare det. Litt metalisk,og kan høres ut som noe tungt. På tomgang høres det litt mer ut som hvining (knirking)kanskje.
T Y racing Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 det tenkte jeg på også,er det noe forskjell når du trykker clutcen inn kontra hvis du har den ute?
336mik Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 syns det rasler selv både med clutch inn og ute,og jeg syns lyden er altfor hard til at det skal være noe som er så lite.Pluss at jeg kjenner det vibrerer unormalt mye i gir-stanga når jeg girer ned ved innbremsing. Men kan jo godt være utløser lageret. Får kjøre til jobb i dag,og sjekke om det blir værre. En liten idè:Clutchen slurer litt når jeg belaster bilen hardt,kan det være at clutchen er for stram,og at utløser-lageret ligger på,derfor jeg ikke hører noe forskjell med pedal inne/ute? Skiftet clutch-pumpe her akkurat på ny-året,og har ikke merket noe særlig vandring på pedal etter det.
336mik Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 Da fikk jeg smertelig funnet ut hva som var galt. Bolten foran på veiva(den som holder reimhjulet) hadde løsnet. I går da jeg skulle kjøre nesten 40 mil,fikk jeg kjørt 25 av dem.Det begynte med at temp-nåla fløy opp og nedmsom en oi-oi,så jeg stoppet opp og sjekket om det var lite vann,reima etc.Alt virket greit,og motor tempen ble stabil igjen.Fortsatte og kjøre,og kom ikke mer en 500 meter før....SPIONG..metalisk lyd..ramling under bilen,og ladelampa begynte å lyse.Stoppet opp med en gang,og ut for å ta en titt.Det jeg da kunne se var at alle reimer(generator og servo) sto rolig,kjente også etter,og der var det ingen bolt gitt,og ikke fant jeg igjen bolten i grøftekanten heller.Resultatet ble bergning,og jeg kom meg ikke i seng før halv 8 i dag tidlig. Har bestilt ny bolt som jeg får på mandag,så da blir vel bilen god som gull igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå