jensemann23 Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Motoren min M40B18 tikker temmelig mye, men bare når den er kald, dvs i ca 5-10 minutter kommer og går tikkingen. Men når en blir varm gir det seg helt. Er det noe jeg kan justere på denne motoren? Er det hydrauliske løftere?
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Er hydrauliske løftere på denne ja. Dårlig med justering. Min M40B16 tikker også endel når den er kald. Virker som det er et vanlig fenomen på gamle M40 motorer. Kan jo prøve med en annen type olje for å se om det blir bedre. Evt. en motorflush.
jensemann23 Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 prøvde 5w40 syntetisk først, men da tikket den hele tiden, også som varm. Skiftet til 10W40 delsynt(biltema), da tikker den bare når den er kald.. Hva bør jeg prøve nå? 15W40?
Sir Hofstad Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 du må gå ned i verdier for å få tynnere olje. Hydrauliske løftere kan bli fyllt med urenheter og dermed ikke klare å få trykk nok. For å få oljen til å gå inn i løfteren prøver man med tynnere olje(feks 0w-50w) eller en systemrens for å få bort urenhetene... (dette forutsetter at det er løfterne som er problemet, er det kammen feks kan kanskje tykkere olje dempe lyden.) Lønner seg kanskje å sjekke kammen også...
Berre83 Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Min 318 is tikker og, men den tikker bare på vei opp altså hvis jeg ruser den så tikker den når turtelleren går opp, men den tikker ikke på vei ned. Dette skal visstnok være helt normalt. Har sjekka opp i det.
oddis Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Bruk Valvoline MaxLife 10-40W delsynt- dette er VIDUNDERolje på M40 motoren, tro det eller ei! Prøv denne og se om det reduseres noe, hvis ikke er det bare å ta av toppdeksel å inspisere kam, er den dårlig så må den skiftes + vippearmer og ventiløftere. Da skal du få en tikkefri motor, ihvertfall et par tusen km. (Det varte i 24 000km for meg på nyoverhalt topp) M40 - roten til alt ondt.
BMW e36 318i Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 På min så tikker den når den er kald, ca 10 min. når den blir varm så stopper det å tikke. m40i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå