tobben! Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Skal på EU-kontroll til uka, og regner med jeg får feil på "jalla-koblet" grøftelys. De er snikkoblet slik at de kommer på sammen med parklysene, og det er jo langt ifra ideelt både til bruk og med tanke på EU-kontroll. Noen som har noen smarte tips til hvordan jeg enkelt får koblet de slik at jeg kan styre de uavhengig av andre lys? Tips mottas med stor takk!
Bmwfanatic Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 en bryter inn i bilen mellom park lyset og til releet om du skjønner.. så du får brutt kretsen
Arimanni Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Går det ikkje ann å kople dei ut og seie at du drive og montere dei?
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Er jo bare å nappe de ut før du skal på EU kontroll og sette de på plass etterpa.
tobben! Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Er jo bare å nappe de ut før du skal på EU kontroll og sette de på plass etterpa. Tenkte på det, men festepunktene i fangeren min er ødelagt så de er montert FAST så det er så jævli stress. Vurdere å bare koble de fra,men har hørt noe sånt som at lys montert på bilen skal fungere eller noe i den duren, stemmer det? Men de er jo ikke montert orginalt på min bil da....hmm.
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Jeg prøvde å godkjenne min for noen år siden med lysene frakoplet, men fikk da beskjed om at så lenge de var montert så skulle det fungere, så det stemmer nok det du har hørt. Det er jo ganske enkelt å koble de opp riktig da. Har hørt så mye om hvordan disse skal fungere, så jeg er litt i tvil om hva som er riktig, men jeg prøver. 1) Det skal være egen seperat bryter på lysene i bilen 2) De skal ikke fungere sammen med nærlys(Selv om det faktisk gjør det på en del nye biler) Oppskrift må da bli: Bryter i bilen Koble det med rele sånn at det ikke fungerer sammen med nærlys
D.Toft Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 sort tape over lysene da blir den godkjent om der er feil på dem..
tobben! Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 sort tape over lysene da blir den godkjent om der er feil på dem.. Seriøst?det hørtes jo ut som en overkommelig oppgave å få til bare koble de fra å tape over de da eller?
tobben! Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Jeg prøvde å godkjenne min for noen år siden med lysene frakoplet, men fikk da beskjed om at så lenge de var montert så skulle det fungere, så det stemmer nok det du har hørt.Det er jo ganske enkelt å koble de opp riktig da. Har hørt så mye om hvordan disse skal fungere, så jeg er litt i tvil om hva som er riktig, men jeg prøver. 1) Det skal være egen seperat bryter på lysene i bilen 2) De skal ikke fungere sammen med nærlys(Selv om det faktisk gjør det på en del nye biler) Oppskrift må da bli: Bryter i bilen Koble det med rele sånn at det ikke fungerer sammen med nærlys Jepp, må få til det etter hvert, er bare så travelt før EU-kontrollen så jeg vet ikke om jeg rekker det. Takk for hjelpa
kabeldeigen Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Jeg prøvde å godkjenne min for noen år siden med lysene frakoplet, men fikk da beskjed om at så lenge de var montert så skulle det fungere, så det stemmer nok det du har hørt.Det er jo ganske enkelt å koble de opp riktig da. Har hørt så mye om hvordan disse skal fungere, så jeg er litt i tvil om hva som er riktig, men jeg prøver. 1) Det skal være egen seperat bryter på lysene i bilen 2) De skal ikke fungere sammen med nærlys(Selv om det faktisk gjør det på en del nye biler) Oppskrift må da bli: Bryter i bilen Koble det med rele sånn at det ikke fungerer sammen med nærlys Jepp, må få til det etter hvert, er bare så travelt før EU-kontrollen så jeg vet ikke om jeg rekker det. Takk for hjelpa Mener jeg har liggende original koblingsskjema for ettermontering av grøfte/tåkelys. Fikk hos BMW, da jeg monterte disse. Måtte kjøpe rele og bryter utenom
tobben! Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 hmm, det er kanskje ikke en dum ide, er det komplisert eller?
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Her har du koblingsskjema til E36 Er riktognok på tysk, men det er sikkert mulig å finne frem fordi
kabeldeigen Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 På min gamle e36 måtte jeg trekke kabler fra sikringsboksen og ut til lysene, montere inn sikring og rele i sikringsboksen. Deretter måtte jeg jumpe en ledning bak på hovedbryteren til lysa, slik at jeg kunne slå av/på tåkelys, uavhenging av park/kjørelys. Tak et par timer, men funket som bare F....
D.Toft Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 sort tape over lysene da blir den godkjent om der er feil på dem.. Seriøst?det hørtes jo ut som en overkommelig oppgave å få til bare koble de fra å tape over de da eller? seriøst ja, kople fra og hive på noe mcgyver tape på glassene.. luretriks og om lysene tine er skjevstilt, peker litt i astronomiske vinkler, kople ut lyspæren, vipps, en 1`er feil.. skjeve lys gir 2`er feil og må ordnes før den blir eu ok, mens "gåen" pære gir 1`er feil..
E36Cab1 Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Viss du må "jukse" til noke i en fart,berre monter en bryter inne i bilen uten å koble den til noke som helst. Mekanikeren vil da prøve å betjene denne for å sjå om lysa virker og vil anta at pære eller sikring er gåen og gi deg en 1'er feil på dette. Obs!! Han kan finne på å gi deg en 2'er feil dersom hovedlyspære+parklyspære på en og samme side også er defekt pga faren for å oppfatte dette kjøretøyet som motorsykkel o.l !! Skal ha fungerende lys av noe slag i kvart hjørne for å unngå 2'er feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå